ГБО 5 покоління: обіцянки та реалії роботи нового обладнання

ГБО 5 поколінняККД рядового бензинового двигуна дуже далекий до 100%. З інженерної точки зору, його важко вважати ідеалом, але для розробників ГБО – це стандарт, на який рівняються при оцінюванні продуктивності системи. У п'ятому поколінні газових систем конструктори максимально близько підійшли до такої продуктивності авто на газу, як на бензині. І це стало своєрідною революцією у світі газового обладнання.

Про те, як влаштовано систему ГБО 5-го покоління, у чому її принцип роботи і наскільки все це є виправданим в українських реаліях, розповімо далі.

Встановлення ГБО 5-го покоління

Принцип роботи ГБО 5

Принцип роботи газобалонного обладнання 5-го покоління спрощено виглядає так:

  1. Насос подає скраплений газ по магістралі на форсунки, врізані в колектор.
  2. Електроніка керує впорскуванням.
  3. За рахунок розпилювання досягається повне спалювання газу.
  4. «Зайве» паливо, що не потрапило в колектор, по зворотній магістралі повертається в балон. Тобто тут повністю реалізовано бензинову схему.

А це означає, що авто не тільки заводиться «на холодну», але й витрачає газ у таких обсягах, якщо б машина працювала на бензині. Це ще більше підвищує економію.

ГБО 5 працює на зрідженому газіРідні реалії: чому 5-те покоління не проявило себе в Україні

Зріджений газ, робота як на бензині – усе здається на перший погляд ідеально продуманим. Але чи працює ця схема в українських реаліях? На жаль, ні.

За неї вам доведеться віддати 1500–2000 євро. Це навіть для європейців немаленька сума, а для українців – космічна. Якщо і віддавати стільки за ГБО, то воно повинно стабільно і довго працювати, як дідівський годинник. А це вже точно не про 5-те покоління систем.

Ні в якому разі не хочемо очорнити будову устаткування п'ятого покоління. Систему влаштовано блискуче, проте на практиці все трохи інакше. Її форсунки і насос зношуються з шаленою швидкістю, як нові черевики по бездоріжжю. А це розносить вщент головну перевагу переходу на газ у цілому – економію.

Заміна комплектуючих «п'ятірки» – теж задоволення не з дешевих, а якщо врахувати, що ви і так недавно витратилися на устаткування, – взагалі, надмірні витрати. Ви ж економити зібрались, а не марнотратством займатися.

Чому автовласники відмовляються від встановлення ГБО 5-го покоління

70% українських автовласників і трохи менша кількість європейських, які встановили 5-те покоління ГБО, звертаються для ремонту раніше, ніж закінчується гарантія від виробника на обладнання. Усі ці несправності викликано спрацюванням комплектуючих через, не повірите, роботу на газі. Вони або не до кінця протестували своє устаткування, або в них був якийсь особливий заводський газ.

Але навіть з європейським газом, трохи кращої якості ніж у нас, обладнання почало здаватися завчасно. А для розробників газових систем – це не гарантійний випадок. Що залишається робити?

Ефективніше поставити ГБО 4-го покоління за 500 євро і мати своєчасний сервіс. Або платити 2000 євро за обладнання, яке себе не виправдало при роботі. І в Європі, і в Україні дедалі більше автовласників обирають перший варіант.

ГБО 5-го покоління ціна КиївЧи ставимо ми ГБО 5-го покоління на автомобілі?

 

Як показує практика, після консультації 98% наших клієнтів відмовляються від наміру встановити ГБО 5 і обирають 4-те покоління.

Не тому, що ми не хочемо його ставити, а тому, що обирають системи, перевірені сотнями тисяч українських власників авто, переобладнаних на газ.

Щоб дізнатися вартість встановлення ГБО на ваш автомобіль або отримати додаткову консультацію експерта, просто заповніть нижче вказану форму:

 

Встановлення ГБО 5-го покоління: технічні особливості

Електронний модуль ГБО 5

Усе як у бензиновому моторі. Це завдання спочатку взяли на себе голландські конструктори Prins, а потім і всі розробники газового обладнання. І в п'ятому поколінні систем їм це вдалося. Газ почали подавати в колектор у зрідженому стані. Ідея проста, як і все раціональне. Адже саме так впорскується бензин.

Що ще нового в п'ятому поколінні?

Газ на авто 5-го покоління залишається зрідженим. Звідси найменування системи – LPI (Liquid Propane Injection). Щоб подавати скраплений газ, інженерам довелося розробити новий агрегат – газовий насос.

Він відповідає за підтримання потрібного тиску в усій магістралі: від балона до форсунок. А також – за циркуляцію газу, щоб уникнути появи газових пробок.

Немаленька ціна на газобалонне обладнання 5-го покоління багато в чому залежить від вартості саме цього агрегату. Так, доведеться заплатити більше, зате можна заощадити на редукторі та його обслуговуванні, адже він не потрібен. Також не потрібні звичні фільтри, тому що в насосі є свої.

Газ на авто 5-го покоління: конструкційні особливості

Природно, ГБО 5-го покоління вирізняють не тільки ціна і наявність нових агрегатів. Деякі звичні елементи устаткування мають ряд конструкційних особливостей. Наприклад, балон – зовні він такий самий, однак посудина оснащена газонасосом, який іде в комплекті з мультиклапаном і модулем для газового «звороту».

Трубопровід: тиск у магістралі становить близько 20 атм. Це вище, ніж у балоні. Отже, до трубопроводів ставляться інші вимоги. Крім того, з’єднання здійснюється через модулі.
Те саме стосується форсунок – в устаткуванні 5-го покоління застосовують свої форсунки, які здатні впорскувати скраплений газ.

Щодо електронного управління зазначимо:

Для кожної моделі автомобіля існує унікальна програма, яку розроблено самим виробником газобалонного обладнання. Із стороннім софтом система працювати не буде.
Звичайно, цей факт також вплинув на ціну устаткування. Проте фірмовий софт забезпечує бездоганну роботу системи.

Переваги і недоліки ГБО 5

Висновки: плюси і недоліки ГБО 5-го покоління

З інженерної точки зору до пристрою системи не підкопатися. Вона працює ідеально, правда, тільки в теорії. Європейські та українські водії, які встановили систему, користуються перевагами устаткування тільки на перших порах.

А за цим ідуть чергові витрати на ремонт ГБО, оскільки його насос і форсунки спрацьовуються набагато швидше, ніж передбачено розробниками. Обслуговування цих систем влітає в копієчку. Точно так, як і саме устаткування ГБО 5-го покоління.

Висока ціна обладнання і його, як би це не звучало сумно, непридатність для роботи в реальному світі стали головними каменями спотикання в поширенні систем в Україні та Європі. Поки ГБО 4 з точки зору і вартості, і обслуговування є більш вигідним рішенням.

Назад
Адреса станций

Выберите станцию, чтобы посмотреть контакты

Окружнаяс. Софиевская Борщаговка
ул. Садовая, 48а
Оболоньул. Автозаводская 18
Славутичпересечение ул. Центральная
и 139-ая Садовая
Подолул. Набережно-Луговая, 8
Виноградарьул. Новомостицкая, 25
Принимаем звонки
с 8:00 до 20:00
Пн.-пт. 9:00-18:00
Сб. 9:00-16:00
Вс. - выходной
Показать эту станцию на карте
Оболоньул. Автозаводская 18
Принимаем звонки
с 8:00 до 20:00
Пн.-пт. 9:00-18:00
Сб. 9:00-16:00
Вс. - выходной
Показать эту станцию на карте
Славутичпересечение ул. Центральная
и 139-ая Садовая
Принимаем звонки
с 8:00 до 20:00
Пн.-пт. 9:00-18:00
Сб. 9:00-16:00
Вс. - выходной
Показать эту станцию на карте
Подолул. Набережно-Луговая, 8
Принимаем звонки
с 8:00 до 20:00
Пн.-пт. 9:00-18:00
Сб. 9:00-16:00
Вс. - выходной
Показать эту станцию на карте
Время газа