Київ
Київ
Ірпінь
Бориспіль
Ваше місто — Київ?
Підтвердити

ГБО 5 покоління

ГБО 5 покоління – сучасна система живлення двигуна газовим паливом, принципова відмінність якої полягає в тому, що газ в циліндри двигуна подається за допомогою газових форсунок в рідкій фазі. А за допомогою насоса розташованого прямо в газовому балоні, в системі підтримується постійний тиск. Невикористані залишки палива повертаються через зворотну магістраль назад в балон.

ККД рядового бензинового двигуна дуже далекий від 100%. З інженерної точки зору, його важко вважати ідеалом, але для розробників ГБО – це стандарт, на який рівняються при оцінюванні продуктивності системи.

У п'ятому поколінні газових систем конструктори максимально близько підійшли до такої продуктивності авто на газу, яка була б близькою до роботи на бензині. І це стало своєрідною революцією у світі газового обладнання.

Про те, як влаштована система ГБО 5-го покоління, у чому її принцип роботи і наскільки все це є виправданим в українських реаліях, розповімо далі.

Принцип роботи ГБО 5

Принцип роботи газобалонного обладнання 5-го покоління спрощено виглядає так:

  1. Насос подає скраплений газ по магістралі на газові форсунки, врізані в колектор.
  2. Електроніка керує впорскуванням.
  3. За рахунок розпилювання досягається більш повне спалювання газу.
  4. «Зайве» паливо, що не потрапило в колектор, по зворотній магістралі повертається в балон. Тобто тут повністю реалізовано бензинову схему.

Встановлення ГБО 5-го поколения  ГБО 5 працює на зрідженому газі  ГБО 5 покрління

А це означає, що авто не тільки заводиться «на холодну», але й витрачає газ у обсягах, наближених до бензинових. Це ще більше підвищує економію.

Рідні реалії: чому 5-те покоління не проявило себе в Україні

Зріджений газ, робота як на бензині – усе здається на перший погляд ідеально продуманим. Але чи працює ця схема в українських реаліях? На жаль, ні.

Проблеми починаються з того, що за систему п'ятого покоління вам доведеться віддати 1500–2000 євро при встановленні. Це навіть для європейців немаленька сума, а для українців – космічна. Якщо і віддавати стільки за ГБО, то воно повинно стабільно і довго працювати, не створюючи проблем. А це вже точно не про 5-те покоління систем.

Ні в якому разі не хочемо критикувати будову устаткування п'ятого покоління. Систему влаштовано блискуче, проте на практиці все трохи інакше. Її форсунки і насос зношуються з шаленою швидкістю, як нові черевики по бездоріжжю. А це розносить вщент головну перевагу переходу на газ у цілому – економію.

Заміна комплектуючих ГБО 5 покоління – теж задоволення не з дешевих, а якщо врахувати, що ви і так нещодавно витратилися на устаткування, – витрати зростають шалено. Ви ж економити зібрались, а не марнотратством займатися.

Чому автовласники відмовляються від встановлення ГБО 5-го покоління

70% українських автовласників і трохи менша кількість європейських, які встановили 5-те покоління ГБО, звертаються для ремонту раніше, ніж закінчується гарантія від виробника на обладнання. Усі ці несправності викликано спрацюванням комплектуючих через, не повірите, роботу на газі. Вони або не до кінця протестували своє устаткування, або в них був якийсь особливий заводський газ.

Але навіть з європейським газом, трохи кращої якості ніж у нас, обладнання почало здаватися завчасно. А для розробників газових систем – це не гарантійний випадок. Що залишається робити?

Ефективніше поставити ГБО 4-го покоління за 500 євро і мати своєчасний сервіс. Або платити 1500-2000 євро за обладнання, яке себе не виправдало при роботі. І в Європі, і в Україні дедалі більше автовласників обирають перший варіант.

Гбо 5 покоління в Києві

Чи ставимо ми ГБО 5-го покоління на автомобілі?

Як показує практика, після консультації 98% наших клієнтів відмовляються від наміру встановити ГБО 5 і обирають 4-те покоління.

Не тому, що ми не хочемо його ставити, а тому, що обирають системи, перевірені сотнями тисяч українських власників авто, переобладнаних на газ.

Щоб дізнатися вартість встановлення ГБО на ваш автомобіль або отримати додаткову консультацію експерта, просто заповніть нижче вказану форму:

Встановлення ГБО 5-го покоління: технічні особливості

Усе за аналогією системи живлення бензинового мотора. Це завдання спочатку взяли на себе голландські конструктори Prins, а потім і всі розробники газового обладнання. І в п'ятому поколінні систем їм це вдалося. Газ почали подавати у впускний колектор у зрідженому стані. Ідея проста і раціональна. Адже саме так впорскується бензин.

Що ще нового в п'ятому поколінні?

Газ на авто 5-го покоління залишається зрідженим. Звідси найменування системи – LPI (Liquid Propane Injection). Щоб подавати скраплений газ, інженерам довелося розробити новий агрегат – газовий насос для зрідженого газу.

Він відповідає за підтримання номінального тиску в усій магістралі: від балона до форсунок. А також – за циркуляцію надлишку газу, щоб уникнути появи газових пробок.

Немаленька ціна на газобалонне обладнання 5-го покоління багато в чому залежить від вартості саме цього агрегату. Так, доведеться заплатити більше, проте можна заощадити на редукторі та його обслуговуванні, адже він не потрібен. Також не потрібні звичні фільтри, тому що в насосі встановлені власні.

Переваги і недоліки ГБО 5Електронний модуль ГБО 5

Щодо електронного управління, відзначимо:

Для кожної моделі автомобіля існує унікальна програма, розроблена самим виробником газобалонного обладнання. Зі стороннім софтом система працювати коректно не буде.
Звичайно, цей факт також вплинув на ціну встановлення. Але фірмовий софт забезпечує бездоганну роботу системи.

Газ на авто 5 покоління

Висновки: переваги та недоліки ГБО 5-го покоління

З інженерної точки зору система п'ятого покоління доволі логічна та продумана. Вона працює ідеально, правда, тільки в теорії. Європейські та українські водії, які встановили систему, користуються перевагами устаткування тільки на перших етапах експлуатації.

А за цим ідуть чергові витрати на ремонт ГБО, оскільки його насос і форсунки спрацьовуються набагато швидше, ніж передбачено розробниками. Обслуговування такої системи фінансово дуже обтяжливе для типового українського жителя.

Висока ціна обладнання і його регулярні потрапляння у сервіс, демонструють його непридатність для роботи в реальному світі українських реалій. Що й стало головним каменем спотикання в поширенні системи 5 покоління в Україні та частково у Європі. Наразі ГБО 4 з точки зору і вартості встановлення, і регулярності та вартості обслуговування, є більш вигідним рішенням.

Калькулятор окупності ГБО
+ бонус на встановлення
Використовуйте калькулятор та отримуйте:
Цифри по економії грошей і часу
Використовуйте калькулятор та отримуйте:
Точний розрахунок по конкретній моделі
На вашому
рахунку вже
0
гривень
в кінці розрахунків
FAQ
ГБО 5-го покоління – це для моторів FSI, TSI, TFSI, GDI, SkyActiv?

Система ГБО 5-го покоління призначена для двигунів із розподіленим упорскуванням палива. В той час як FSI, TSI, TFSI, GDI, SkyActiv – це мотори з безпосереднім упорскуванням. Важливо розуміти, що для таких двигунів є спеціальні модифікації систем ГБО 4-го покоління.

Основна відмінність від 4-го покоління ГБО – упорскування газу відбувається в рідкій, а не газоподібній фазі. За рахунок такого розпилення газ спалюється повніше. ГБО 5-го покоління за принципом роботи повністю відтворює бензинову паливну систему.

Ми не встановлюємо системи ГБО 5-го покоління, і не рекомендуємо це робити нікому. Причини прості: завод-виробник більше не виробляє ці системи, знайти витратні матеріали для технічного обслуговування, навіть якщо це Київ, доволі проблематично. Так вийшло тому, що ГБО 5-го покоління в українських реаліях експлуатації нежиттєздатне. Слабкою ланкою є насос, який на практиці дуже швидко виходить із ладу.

Рекомендуємо вам розглянути 4-те покоління ГБО, яке встановлене на 90% всіх переобладнаних автомобілів із розподіленим упорскуванням в Україні. За більш як 10 років роботи на них немає ніяких нарікань. Це перевірений варіант, найкращий за співвідношенням ціна/якість і абсолютно надійний.