Установка ГБО 2 покоління всього за 6 годин. Приділяємо увагу кожній "дрібниці" в вашому автомобілі
Газове обладнання 2-го покоління на легковики – незмінний символ «нульових». Як пісні Земфіри, перші комп'ютерні ігри та мобільні телефони, його сприйняли з побоюванням, проте з інтересом. А потім почався глобальний ажіотаж. Криза била по кишені, тому автовласники кинулися до гаражних майстрів для переобладнання авто. Так і почалася в Україні ера ГБО.
Транспорт, що їздить на газі, не вважався новинкою вже в 40-х роках минулого століття. Через дефіцит бензину почалося виробництво газогенераторних авто і тракторів. Інша справа, коли автомобілі почали глобально переобладнувати з бензинових на газові. Це було новиною.
Спочатку з'явилися системи 1-го покоління, але вони, як перший млинець, виявилися не зовсім вдалими, хоча деякий час були безальтернативним рішенням для переходу на блакитне паливо.
Їх удосконалили, і з'явилися «двійки». Устаткування отримало першу електроніку, відповідало стандарту Євро 1 і підходило для бензинових карбюраторних та інжекторних моторів.
Це виправдало себе. До винаходу четвертого покоління обладнання «двійки» було в пріоритеті у власників авто. І через 16 років по тому залишається затребуваним. На станціях «Время Газа» встановлюємо ГБО 2-го покоління, ціна на це обладнання є істотно нижчою, ніж на четверте.
Схематичне розташування елементів в автомобілях різних марок відрізняється, але склад компонентів залишається незмінним.
Якщо іскра потрапляє з-під клапана в газо-повітряну суміш, яка ще не знаходиться у моторі, то суміш підпалюється раніше і виникають «зворотні удари». Залежно від характеру удару, датчик витрат повітря може вийти з ладу, в гіршому випадку – кожух повітряного фільтра розірветься.
Для попередження останньої поломки часто використовуються «антиудари», які встановлюються на корпусі фільтра, на його виході або перед інжектором. Але це не вирішує саму проблему – удари виникають.
Свічки доводиться міняти кожні 10–20 тис. км, оскільки з часом вони спрацьовуються, і виникають удари.
Автомобілі з цим обладнанням відповідають стандарту Euro 1 за нормою викидів токсичних речовин в атмосферу – це краще, ніж нічого. Але, в Європі ці норми були дійсними до 1996 року.
ГБО II | ГБО IV |
Вартість ГБО 2-го покоління – від €250 | Коштує від €320 |
Витрати газу на 15–20% більші за бензинові показники. | Витрати газу на 10% більші за бензинові показники |
Ручне налаштування. | Комп’ютерне налаштування та регулювання форсунок |
Висока ймовірність ударів | Немає ударів |
Більш швидке спрацювання свічок запалювання і повітряного фільтра | Спрацювання повітряного фільтра залежить від якості газу, а не від особливостей роботи системи |
Підходить для карбюраторних та інжекторних авто | Підходить для інжекторних авто. |
Хочете переобладнати ВАЗ, «Ланос», «Шевроле Авео», «Таврію», «Ниву», «Славуту», «Волгу» або «Газель» на газ? Приїжджайте на наші станції для встановлення обладнання. Як правило, «другі» системи встановлюємо рідко, і на всі інжекторні авто рекомендуємо саме четверте покоління.
Усе тому, що різниця у вартості між поколіннями – усього €40, а особливості роботи відрізняються істотно. Встановлюємо обладнання виробництва Італії, Польщі й Туреччини, надаємо гарантію на нього.
Отже, монтаж проведений, проте робота не завершена, поки устаткування не відрегульовано. Нагадаємо, що газова установка 2 покоління налаштовується вручну. Тобто тут багато що залежить від майстерності налагоджувальника, адже в процесі йому доводиться орієнтуватись на характер роботи мотора і спиратись на показники приладу CO.
Суб'єктивність часто стає причиною некоректних регулювань. Однак в умовах наших встановлювальних центрів коректність налаштувань перевіряється за допомогою діагностики. При необхідності майстром вносяться коректування. В результаті досягається ідеальна робота двигуна в широкому діапазоні оборотів, а значить, силовий агрегат автомобіля не постраждає. Якщо ви налаштовуєте ГБО 2 на інжекторі самостійно, то перевірити правильність регулювань неможливо. Тому ми не радимо регулювати газ 2 покоління на інжекторі поза СТО. Інакше ціна такої газифікації стане непомірно високою через скорочення ресурсу мотора.
Установка ГБО окупається в середньому вже через 6-8 тис. км пробігу. У таких мегаполісах, як Київ, цей пробіг відповідає 4-5 місяцям нормальної експлуатації. За допомогою нашого газового калькулятора можна точніше вирахувати швидкість окупності ГБО враховуючи пробіги вашого авто в місяць. З огляду на ресурс головних елементів газобалонного комплекту, установка 5-6 разів поверне вам гроші вкладені в неї, перш ніж потрібно буде робити заміну комплектуючих газової системи через зношування.
Запуск і прогрів мотора відбуваються в штатному режимі – на бензині. Необхідно, щоб температура охолоджувальної рідини (ОР) досягла 40°С. Нагадаємо, що циркулюча ОР підігріває редуктор-випарник, який приєднаний до системи охолодження. Справа в тому, що при перетворенні пропан-бутану зі зрідженого стану в газоподібний відбувається різке зниження температури. Якщо редуктор не підігрівати, то його корпус покриється льодом, а навантаження на внутрішні деталі зросте. Це, звичайно, скорочує ресурс агрегату і збільшується витрата газу.
Функція холодного пуску двигуна на газі присутня, але користуються нею у випадках виникнення проблем зі штатною бензиновою системою вприскування або коли мотор не встиг охолонути після поїздки. В інших випадках перемикатись на газ можна, коли температура ОР досягає потрібної величини. У ГБО 2 на інжекторі це робиться вручну кнопкою управління паливними режимами.
Встановлюючи ГБО 2 покоління на сучасний двигун з інжекторною системою вприскування, де подача палива проводиться точково на кожен циліндр, власник авто повинен прийняти той факт, що таким чином перетворює свій сучасний автомобіль в древній карбюратор, що позначається на експлуатаційних якостях авто.
На відміну від інжекторного двигуна, вимоги до точності уприскування в карбюраторних моторах не такі високі. Однак це не означає, що можна знехтувати регулюваннями, адже некоректний склад паливної суміші – бідна і багата суміш, однаково небезпечні для всіх видів ДВЗ, як на газі, так і на бензині. Нагадаємо, що збіднення суміші тягне за собою прогар клапанів, проблеми з прокладкою головки блоку циліндрів (ГБЦ) та інші неприємності. Тому тут також рекомендуємо довіряти професіоналам і діагностиці, що виявляє некоректне уприскування. В автомобілях без бортового комп'ютера (БК) або зворотного зв'язку коректність суміші перевіряється на газоаналізаторі.
Крім того, неправильне налаштування призводить до підвищеної витрати газу, а значить, окупатися установка ГБО 2 буде довше. Також не рекомендуємо домагатися надмірної економії – витрата пропан-бутану не може дорівнювати витраті бензину. Споживання газу на карбюраторах завжди на 15-20% вища, ніж бензину. Це пов'язано з хімічними та фізичними особливостями автомобільного газового палива.
Пропан надходить в карбюратор через проставку-змішувач (міксер) або безпосередньо через врізку в корпусі карбюратора. Дозування регулюється механічно – регулювальними гвинтами на редукторі і дозаторі (реєстр потужності/гвинт жадібності). Спершу, домагаються нормальної роботи мотора на холостих, а потім – на підвищених обертах. Однак під навантаженням в реальних умовах газового палива може не вистачати, тому після основних регулювань установка ГБО 2 піддається уточнюючим налаштуванням до тих пір, поки двигун не запрацює нормально.
Тут також запуск і прогрів мотора відбуваються на бензині. По-перше, через необхідність нагріти редуктор-випарник, а по-друге, щоб не гвалтувати агрегат, адже налаштування подачі газу проводилася на прогрітому моторі. Природно, «на холодну» ДВЗ на пропані буде працювати некоректно.
На двигуні, оснащеному карбюратором, перед ввімкненням газу необхідно перемикач поставити в нульове положення і виробити бензин з карбюратора, коли почне падати потужність переключитися на газ.
У порівнянні з 4 поколінням ГБО, саме процес ручного перемикання системи є одним з незручностей експлуатації авто з встановленим другим поколінням ГБО.
ГБО 2 протипоказане для сучасних інжекторних систем, двигунів із прямим упорскуванням і автомобілів із пластиковим впускним колектором. Тут застосовується розподілене впорскування газу – ГБО 4-го покоління і вище. ГБО 2 призначене для карбюраторних двигунів.
Конденсат утворюється активніше при недостатньому прогрівання редуктора-випарника. Якщо перемикатися на газ на прогрітому моторі, то процедуру можна проводити кожні два місяці (міська експлуатація).
При правильних налаштуванні та комплектації ГБО віддача ДВЗ не змінюється. Коректність налаштування визначається виключно за допомогою діагностики. Авто «без зворотного зв'язку» перевіряються газоаналізатором.
Через різницю властивостей пропан-бутану і бензину витрати газу завжди на 15–20% вищі, ніж бензину. Відхилення від норми вказують на некоректність паливної суміші, що негативно позначається на ресурсі ДВЗ.
Мережа станцій «Час Газу» – сертифікований установник. Ми видаємо повний пакет документів, які необхідні для сертифікації ГБО.
Актуальний список діючих організацій ви можете взнати на сайті mtu.gov.ua.
Процедура займає дві години.Реєструють ГБО (вписують у техпаспорт) у всіх сервісних центрах МВС. Завантаження будь-якого сервісного центру України можна подивитися в онлайн-режимі на офіційному сайті через веб-камери: hsc.gov.ua.