ГБО 2 покоління

Газове обладнання 2-го покоління на легковики – незмінний символ «нульових». Як пісні Земфіри, перші комп'ютерні ігри та мобільні телефони, його сприйняли з побоюванням, проте з інтересом. А потім почався глобальний ажіотаж. Криза била по кишені, тому автовласники кинулися до гаражних майстрів для переобладнання авто. Так і почалася в Україні ера ГБО.

Звідки взялося: газ 2-го покоління

Транспорт, що їздить на газі, не вважався новинкою вже в 40-х роках минулого століття. Через дефіцит бензину почалося виробництво газогенераторних авто і тракторів. Інша справа, коли автомобілі почали глобально переобладнувати з бензинових на газові. Це було новиною.

Спочатку з'явилися системи 1-го покоління, але вони, як перший млинець, виявилися не зовсім вдалими, хоча деякий час були безальтернативним рішенням для переходу на блакитне паливо.

Їх удосконалили, і з'явилися «двійки». Устаткування отримало першу електроніку, відповідало стандарту Євро 1 і підходило для бензинових карбюраторних та інжекторних моторів.

Це виправдало себе. До винаходу четвертого покоління обладнання «двійки» було в пріоритеті у власників авто. І через 16 років по тому залишається затребуваним. На станціях «Час Газу» встановлюємо ГБО 2-го покоління, ціна на це обладнання є істотно нижчою, ніж на четверте.

Що ще потрібно знати про ГБО II:

  • як працює і для яких авто підходить;
  • у чому його переваги і недоліки;
  • узнаємо при порівнянні: друге проти четвертого.

Будова і принцип роботи

Схематичне розташування елементів в автомобілях різних марок відрізняється, але склад компонентів залишається незмінним.

  1. Газовий балон тороїдальної або циліндричної форми встановлюється в багажнику чи зовні.
  2. Мультиклапан забезпечує подачу газу в редуктор і сприяє заправці балона газом.
  3. Газова магістраль або газові трубки. Через них з балона подається метан/пропан до двигуна. Коли газові системи тільки з'явились, використовувалися сталеві трубки, іноді мідні. Щоб розташувати їх в авто, доводилося робити невеликі вигини – вид був нефірмовим. Купити ГБО 2-го покоління тоді означало не тільки переобладнати авто, але й трохи «обтяжити» машину металом. Усі недоліки зникли з появою термопластикових газових трубок, які організували підкапотну естетику.
  4. Заправний пристрій, через який балон наповнюється газом, встановлюється в люк бензобаку або під/у бампер.
  5. Газовий клапан відкриває/закриває подачу газу.

    Схема ГБО 2 покоління

  6. Бензиновий клапан блокує подачу бензину в процесі роботи авто на газі.
  7. Редуктор трансформує газ у пароподібний стан і регулює тиск подачі газу. На відміну від перших систем, у редукторі замість вакуумної мембрани використовується електромагнітний клапан. Як тільки подається живлення на котушку, з редуктора подається газова суміш до змішувача і водночас відкривається газовий клапан. Установлення ГБО 2-го покоління робить їзду на авто безпечною порівняно з раннім газовим обладнанням.
  8. Змішувач. Тут відбувається змішування газу з повітрям. Щоб газоповітряна суміш подавалась у правильних обсягах, лямбда-контролери враховують значення сигналів від лямбда-зонда автомобіля, положення дросельної заслінки і показники датчика обертів мотора.
  9. Дозатор регулює обсяг палива, що подається в мотор.
  10. Перемикач подачі палива газ-бензин дозволяє натисканням кнопки перевести живлення авто з одного виду палива на інше.

Чим поганий і чим хороший газ на авто 2-го покоління

Зворотний удар

Якщо іскра потрапляє з-під клапана в газо-повітряну суміш, яка ще не знаходиться у моторі, то суміш підпалюється раніше і виникають «зворотні удари». Залежно від характеру удару, датчик витрат повітря може вийти з ладу, в гіршому випадку – кожух повітряного фільтра розірветься.

Для попередження останньої поломки часто використовуються «антиудари», які встановлюються на корпусі фільтра, на його виході або перед інжектором. Але це не вирішує саму проблему – удари виникають.

Газ вартий свічок

Свічки доводиться міняти кожні 10–20 тис. км, оскільки з часом вони спрацьовуються, і виникають удари.

Токсичність

Автомобілі з цим обладнанням відповідають стандарту Euro 1 за нормою викидів токсичних речовин в атмосферу – це краще, ніж нічого. Але, в Європі ці норми були дійсними до 1996 року.

Батьки і діти: переваги та недоліки «двійки» порівняно з 4-м поколінням

ГБО IIГБО IV
Вартість ГБО 2-го покоління – від €250Коштує від €320
Витрати газу на 15–20% більші за бензинові показники.Витрати газу на 10% більші за бензинові показники
Ручне налаштування.Комп’ютерне налаштування та регулювання форсунок
Висока ймовірність ударівНемає ударів
Більш швидке спрацювання свічок запалювання і повітряного фільтраСпрацювання повітряного фільтра залежить від якості газу, а не від особливостей роботи системи
Підходить для карбюраторних та інжекторних автоПідходить для інжекторних авто.

«Час Газу» рекомендує

Хочете переобладнати ВАЗ, «Ланос», «Шевроле Авео», «Таврію», «Ниву», «Славуту», «Волгу» або «Газель» на газ? Приїжджайте на наші станції для встановлення обладнання. Як правило, «другі» системи встановлюємо рідко, і на всі інжекторні авто рекомендуємо саме четверте покоління.
Усе тому, що різниця у вартості між поколіннями – усього €40, а особливості роботи відрізняються істотно. Встановлюємо обладнання виробництва Італії, Польщі й Туреччини, надаємо гарантію на нього.

Регулювання ГБО 2 на інжекторі

Отже, монтаж проведений, проте робота не завершена, поки устаткування не відрегульовано. Нагадаємо, що газова установка 2 покоління налаштовується вручну. Тобто тут багато що залежить від майстерності налагоджувальника, адже в процесі йому доводиться орієнтуватись на характер роботи мотора і спиратись на показники приладу CO.

Суб'єктивність часто стає причиною некоректних регулювань. Однак в умовах наших встановлювальних центрів коректність налаштувань перевіряється за допомогою діагностики. При необхідності майстром вносяться коректування. В результаті досягається ідеальна робота двигуна в широкому діапазоні оборотів, а значить, силовий агрегат автомобіля не постраждає. Якщо ви налаштовуєте ГБО 2 на інжекторі самостійно, то перевірити правильність регулювань неможливо. Тому ми не радимо регулювати газ 2 покоління на інжекторі поза СТО. Інакше ціна такої газифікації стане непомірно високою через скорочення ресурсу мотора.

Установка ГБО окупається в середньому вже через 6-8 тис. км пробігу. У таких мегаполісах, як Київ, цей пробіг відповідає 4-5 місяцям нормальної експлуатації. За допомогою нашого газового калькулятора можна точніше вирахувати швидкість окупності ГБО враховуючи пробіги вашого авто в місяць. З огляду на ресурс головних елементів газобалонного комплекту, установка 5-6 разів поверне вам гроші вкладені в неї, перш ніж потрібно буде робити заміну комплектуючих газової системи через зношування.

Робота ГБО 2 покоління на інжекторі

Запуск і прогрів мотора відбуваються в штатному режимі – на бензині. Необхідно, щоб температура охолоджувальної рідини (ОР) досягла 40°С. Нагадаємо, що циркулюча ОР підігріває редуктор-випарник, який приєднаний до системи охолодження. Справа в тому, що при перетворенні пропан-бутану зі зрідженого стану в газоподібний відбувається різке зниження температури. Якщо редуктор не підігрівати, то його корпус покриється льодом, а навантаження на внутрішні деталі зросте. Це, звичайно, скорочує ресурс агрегату і збільшується витрата газу.

Функція холодного пуску двигуна на газі присутня, але користуються нею у випадках виникнення проблем зі штатною бензиновою системою вприскування або коли мотор не встиг охолонути після поїздки. В інших випадках перемикатись на газ можна, коли температура ОР досягає потрібної величини. У ГБО 2 на інжекторі це робиться вручну кнопкою управління паливними режимами.

Встановлюючи ГБО 2 покоління на сучасний двигун з інжекторною системою вприскування, де подача палива проводиться точково на кожен циліндр, власник авто повинен прийняти той факт, що таким чином перетворює свій сучасний автомобіль в древній карбюратор, що позначається на експлуатаційних якостях авто.

Установка ГБО 2 на карбюратор

На відміну від інжекторного двигуна, вимоги до точності уприскування в карбюраторних моторах не такі високі. Однак це не означає, що можна знехтувати регулюваннями, адже некоректний склад паливної суміші – бідна і багата суміш, однаково небезпечні для всіх видів ДВЗ, як на газі, так і на бензині. Нагадаємо, що збіднення суміші тягне за собою прогар клапанів, проблеми з прокладкою головки блоку циліндрів (ГБЦ) та інші неприємності. Тому тут також рекомендуємо довіряти професіоналам і діагностиці, що виявляє некоректне уприскування. В автомобілях без бортового комп'ютера (БК) або зворотного зв'язку коректність суміші перевіряється на газоаналізаторі.

Крім того, неправильне налаштування призводить до підвищеної витрати газу, а значить, окупатися установка ГБО 2 буде довше. Також не рекомендуємо домагатися надмірної економії – витрата пропан-бутану не може дорівнювати витраті бензину. Споживання газу на карбюраторах завжди на 15-20% вища, ніж бензину. Це пов'язано з хімічними та фізичними особливостями автомобільного газового палива.

Пропан надходить в карбюратор через проставку-змішувач (міксер) або безпосередньо через врізку в корпусі карбюратора. Дозування регулюється механічно – регулювальними гвинтами на редукторі і дозаторі (реєстр потужності/гвинт жадібності). Спершу, домагаються нормальної роботи мотора на холостих, а потім – на підвищених обертах. Однак під навантаженням в реальних умовах газового палива може не вистачати, тому після основних регулювань установка ГБО 2 піддається уточнюючим налаштуванням до тих пір, поки двигун не запрацює нормально.

Робота ГБО 2 покоління на карбюраторі

Тут також запуск і прогрів мотора відбуваються на бензині. По-перше, через необхідність нагріти редуктор-випарник, а по-друге, щоб не гвалтувати агрегат, адже налаштування подачі газу проводилася на прогрітому моторі. Природно, «на холодну» ДВЗ на пропані буде працювати некоректно.

На двигуні, оснащеному карбюратором, перед ввімкненням газу необхідно перемикач поставити в нульове положення і виробити бензин з карбюратора, коли почне падати потужність переключитися на газ.
У порівнянні з 4 поколінням ГБО, саме процес ручного перемикання системи є одним з незручностей експлуатації авто з встановленим другим поколінням ГБО.
 

Назад
Адреса станций

Выберите станцию, чтобы посмотреть контакты

Окружнаяс. Софиевская Борщаговка
ул. Садовая, 48а
Оболоньул. Автозаводская 18
Славутичпересечение ул. Центральная
и 139-ая Садовая
Подолул. Набережно-Луговая, 8
Виноградарьул. Новомостицкая, 25
Принимаем звонки
с 8:00 до 20:00
Пн.-пт. 9:00-18:00
Сб. 9:00-16:00
Вс. - выходной
Показать эту станцию на карте
Оболоньул. Автозаводская 18
Принимаем звонки
с 8:00 до 20:00
Пн.-пт. 9:00-18:00
Сб. 9:00-16:00
Вс. - выходной
Показать эту станцию на карте
Славутичпересечение ул. Центральная
и 139-ая Садовая
Принимаем звонки
с 8:00 до 20:00
Пн.-пт. 9:00-18:00
Сб. 9:00-16:00
Вс. - выходной
Показать эту станцию на карте
Подолул. Набережно-Луговая, 8
Принимаем звонки
с 8:00 до 20:00
Пн.-пт. 9:00-18:00
Сб. 9:00-16:00
Вс. - выходной
Показать эту станцию на карте
Время газа