Київ
Київ
Ірпінь
Бориспіль
Ваше місто — Київ?
Підтвердити

044 333 91 95

ГБО 2-го покоління

Установлення ГБО 2-го покоління всього за 6 годин. Приділяємо увагу кожній дрібниці у вашому автомобілі

Газове обладнання 2-го покоління на легкові авто – незмінний символ «нульових». Як пісні Земфіри, перші комп'ютерні ігри та мобільні телефони, його сприйняли, безперечно, з побоюванням, проте і з інтересом також. А потім почався глобальний ажіотаж. Криза била по кишені, тому автовласники кинулися до гаражних майстрів для переобладнання авто. Так і почалася в Україні ера ГБО.

Звідки взявся: газ 2-го покоління

Транспорт, що їздить на газі, не вважався новинкою вже в 40-х роках минулого століття. Через дефіцит бензину почалося виробництво газогенераторних авто і тракторів. Інша справа, коли автомобілі почали глобально переобладнувати з бензинових на газові. Це було новиною.

Спочатку з'явилися системи 1-го покоління, але вони, як перший млинець, виявилися не зовсім вдалими, хоча деякий час були безальтернативним рішенням для переходу на блакитне паливо.

Їх удосконалили, і з'явилося друге покоління. Устаткування отримало першу електроніку, відповідало стандарту Євро 1 і підходило для бензинових карбюраторних та інжекторних двигунів.

Це виправдало себе. До винаходу обладнання четвертого покоління друге було в пріоритеті у власників авто. І 16 років по тому також залишається популярним. На станціях «Час Газу» ми встановлюємо ГБО 2-го покоління, ціна на це обладнання є істотно нижчою, ніж на четверте.

Що ще потрібно знати про ГБО II:

  • як працює і для яких авто підходить;
  • у чому його переваги і недоліки;
  • дізнаємось при порівнянні: друге проти четвертого.

Будова і принцип роботи

Схематичне розташування елементів в автомобілях різних марок відрізняється, але склад компонентів залишається незмінним.

Схема ГБО 2 покоління

  1. Газовий балон тороїдальної або циліндричної форми встановлюється в багажнику чи зовні на кріпленнях.
  2. Мультиклапан забезпечує подачу газу в редуктор і заправку балона газом.
  3. Газова магістраль, або газові трубки. Через них газ із балона подається до двигуна. Коли газові системи тільки з'явилися, використовувалися сталеві трубки, потім мідні. Щоб розмістити їх в авто, доводилося робити невеликі вигини – вигляд був не фірмовим. Купити систему ГБО 2-го покоління тоді означало не тільки переобладнати авто, але й трохи «обтяжити» машину металом. Усі недоліки зникли з появою термопластикових газових трубок, які покращили підкапотну естетику.
  4. Заправний пристрій, через який балон наповнюється газом, установлюється в люк бензобаку або під/у бампер.
  5. Газовий клапан відкриває/закриває подачу газу.
  6. Бензиновий клапан блокує подачу бензину в процесі роботи авто на газі.
  7. Редуктор трансформує газ у пароподібний стан і регулює тиск його подачі. На відміну від перших систем, у редукторі замість вакуумної мембрани використовується електромагнітний клапан. Як тільки подається живлення на котушку, з редуктора подається газова суміш до змішувача і водночас відкривається газовий клапан. Установлення ГБО 2-го покоління робить їзду на авто безпечнішою порівняно з раннім газовим обладнанням.
  8. Змішувач. Тут відбувається змішування газу з повітрям. Щоб газоповітряна суміш подавалась у правильних обсягах, лямбда-контролери враховують значення сигналів від лямбда-зонда автомобіля, положення дросельної заслінки і показники датчика обертів двигуна.
  9. Дозатор регулює обсяги палива, що подається у двигун.
  10. Перемикач подачі палива газ/бензин дозволяє натисканням кнопки перевести живлення авто з одного виду палива на інше.

Чим поганий і хороший газ на авто 2-го покоління

  • Зворотний удар

Якщо іскра потрапляє з-під клапана в газоповітряну суміш, яка ще не знаходиться у двигуні, тоді суміш запалюється раніше і виникають зворотні удари. Залежно від характеру удару датчик витрат повітря може вийти з ладу, у гіршому випадку розірветься кожух повітряного фільтра.

Для попередження останньої поломки часто використовуються «антиудари», які встановлюються на корпусі фільтра, на його виході або перед інжектором. Проте це не вирішує саму проблему – удари виникають.

  • Газ вартий свічок

Свічки доводиться міняти через кожні 10–20 тисяч кілометрів, оскільки з часом вони втрачають властивості й виникають удари.

  • Токсичність

Автомобілі з цим обладнанням відповідають стандарту Євро 1 за нормою викидів токсичних речовин в атмосферу – це краще, ніж нічого. Але в Європі ці норми були чинними до 1996 року.

Батьки і діти: переваги та недоліки 2-го покоління порівняно з 4-м

ГБО II ГБО IV
Вартість ГБО 2-го покоління – від €250Коштує від €430
Витрати газу на 15–20% більші за бензинові показники.Витрати газу на 10% більші за бензинові показники
Ручне налаштування.Комп’ютерне налаштування та регулювання форсунок
Висока ймовірність ударівНемає ударів
Пришвидшений вихід з ладу свічок запалювання і повітряного фільтраСпрацювання повітряного фільтра залежить від якості газу, а не від особливостей роботи системи
Підходить для карбюраторних та інжекторних автоПідходить для інжекторних авто.

ГБО 2 покоління

«Час Газу» рекомендує

Хочете переобладнати ВАЗ, «Ланос», «Шевроле Авео», «Таврію», «Ниву», «Славуту», «Волгу» та «Газель» на газ? Приїжджайте на наші станції для встановлення обладнання. Зазвичай «другі» системи встановлюємо рідко, і на всі інжекторні авто рекомендуємо саме четверте покоління.
Все тому, що різниця у вартості між поколіннями – усього €40, а особливості роботи відрізняються істотно. Встановлюємо обладнання виробництва Італії, Польщі й Туреччини, надаємо гарантію на нього.

Регулювання ГБО 2 на інжекторі

Отже, монтаж проведено, проте роботу ще не завершено, поки устаткування не відрегульовано. Нагадаємо, що газова установка 2-го покоління налаштовується вручну. Тобто тут багато моментів залежить від майстерності механіка, адже у процесі йому доводиться орієнтуватися на характер роботи двигуна та спиратися на показники приладу щодо CO.

Суб'єктивність часто стає причиною некоректних регулювань. Однак в умовах наших центрів з установлення коректність налаштувань перевіряється за допомогою діагностики. За необхідності майстром вносяться корективи. В результаті досягається ідеальна робота двигуна в широкому діапазоні обертів, а отже, силовий агрегат автомобіля не постраждає. Якщо ви налаштовуєте ГБО 2 на інжекторі самостійно, то перевірити правильність регулювань неможливо. Тому ми не радимо регулювати газ 2-го покоління на інжекторі поза межами СТО. Інакше ціна такої газифікації може стати непомірно високою через скорочення ресурсу двигуна.

Установка ГБО окуповується в середньому вже через 6–8 тисяч кілометрів пробігу. В таких мегаполісах, як Київ, цей пробіг відповідає 4–5 місяцям нормальної експлуатації. За допомогою нашого газового калькулятора можна точніше вирахувати швидкість окупності ГБО, ураховуючи пробіги вашого авто за місяць. З огляду на ресурс головних елементів газобалонного комплекту, комплект обладнання 5–6 разів поверне вам гроші, вкладені у встановлення, перш ніж потрібно буде робити заміну комплектуючих газової системи через спрацювання.

Робота ГБО 2-го покоління на інжекторі

Запуск і прогрівання двигуна відбуваються у штатному режимі – на бензині. Необхідно, щоб температура охолоджувальної рідини (ОР) досягла 40°С. Нагадаємо, що ОР, яка циркулює, підігріває редуктор-випарник, який приєднаний до системи охолодження. Справа в тому, що при переході пропан-бутану зі зрідженого стану в газоподібний відбувається різке зниження температури. Якщо редуктор не підігрівати, тоді його корпус вкриється льодом, а навантаження на внутрішні деталі зросте. Це, звичайно, скорочує ресурс агрегату і збільшується витрати газу.

Функція холодного пуску двигуна на газі є, але користуються нею у випадках виникнення проблем зі штатною бензиновою системою впорскування або коли двигун не встиг охолонути після поїздки. В інших випадках перемикатися на газ можна, коли температура ОР досягає потрібної величини. У ГБО 2 на інжекторі це робиться вручну кнопкою управління паливними режимами.

Установлюючи ГБО 2-го покоління на сучасний двигун з інжекторною системою впорскування, де подача палива проводиться точково на кожний циліндр, власник авто має прийняти той факт, що таким чином перетворює свій сучасний автомобіль на застарілий карбюраторний, що позначається на експлуатаційних якостях авто.

Установка ГБО 2 на карбюратор

На відміну від інжекторного двигуна, вимоги до точності впорскування в карбюраторних двигунах не такі високі. Однак це не означає, що можна знехтувати регулюваннями, адже некоректний склад паливної суміші – бідна і багата суміш – однаково небезпечні для всіх видів ДВЗ як на газі, так і на бензині. Нагадаємо, що збіднення суміші тягне за собою прогоряння клапанів, проблеми з прокладкою головки блоку циліндрів (ГБЦ) та інші неприємності. Тому тут також рекомендуємо довіряти професіоналам і діагностиці, що виявляє некоректне впорскування. В автомобілях без бортового комп'ютера (БК) або зворотного зв'язку коректність суміші перевіряється на газоаналізаторі.

Крім того, неправильне налаштування призводить до підвищених витрат газу, а отже, окупатись установка ГБО 2 буде довше. Також не рекомендуємо добиватися надмірної економії – витрати пропан-бутану не можуть дорівнювати витратам бензину. Споживання газу на карбюраторах завжди на 15–20% вище, ніж бензину. Це пов'язано з хімічними та фізичними особливостями автомобільного газового палива.

Пропан надходить у карбюратор через проставку-змішувач (міксер) або безпосередньо через врізку в корпусі карбюратора. Дозування регулюється механічно – регулювальними гвинтами на редукторі та дозаторі (регістр потужності / гвинт жадібності). Спочатку добиваються нормальної роботи двигуна на холостих, а потім – на підвищених обертах. Однак під навантаженням у реальних умовах газового палива може не вистачати, тому після основних регулювань установка ГБО 2 піддається фінальним налаштуванням до тих пір, поки двигун не запрацює нормально.

Робота ГБО 2-го покоління на карбюраторі

Тут також запуск і прогрівання двигуна відбуваються на бензині. По-перше, через необхідність нагріти редуктор-випарник, а по-друге, щоб не навантажувати агрегат, адже налаштування подачі газу проводилися на прогрітому двигуні. Природно, що «на холодну» ДВЗ на пропані працюватиме некоректно.

На двигуні, оснащеному карбюратором, перед ввімкненням газу необхідно перемикач поставити в нульове положення і використати бензин з карбюратора, коли почне падати потужність, потрібно перемкнутися на газ.

Порівняно з 4-м поколінням ГБО саме процес ручного перемикання системи є однією з ключових незручностей експлуатації авто з установленим другим поколінням ГБО.

FAQ
ГБО 2-го покоління можна ставити на будь-який інжектор?

ГБО 2 протипоказане для сучасних інжекторних систем, двигунів із безпосереднім упорскуванням і автомобілів із пластиковим впускним колектором. Тут застосовується розподілене впорскування газу – ГБО 4-го покоління і вище. ГБО 2 призначене для карбюраторних двигунів.

Конденсат утворюється активніше при недостатньому прогріванні редуктора-випарника. Якщо перемикатися на газ на прогрітому двигуні, тоді процедуру можна проводити кожні два місяці (міська експлуатація).

При правильних налаштуванні та комплектації ГБО віддача ДВЗ не змінюється. Коректність налаштування визначається виключно за допомогою діагностики. Авто без зворотного зв'язку перевіряються газоаналізатором.

Через різницю властивостей пропан-бутану і бензину витрати газу завжди на 15–20% вищі, ніж бензину. Відхилення від норми вказують на некоректність паливної суміші, що негативно позначається на ресурсі ДВЗ.

 

Мережа станцій «Час Газу» – сертифікований установник. Ми видаємо повний пакет документів, які необхідні для сертифікації ГБО.

Актуальний список діючих організацій ви можете взнати на сайті mtu.gov.ua.

Процедура займає дві години. Реєструють ГБО (вписують у техпаспорт) у всіх сервісних центрах МВС. Завантаження будь-якого сервісного центру України можна подивитися через вебкамери в онлайн-режимі на офіційному сайті: hsc.gov.ua.

Калькулятор окупності ГБО
Спробуйте та отримуйте:
Цифри по економії грошей і часу
Точний розрахунок по конкретній моделі
+ бонус на встановлення
На вашому
рахунку вже
0
гривень