Київ
Київ
Ірпінь
Бориспіль
Ваше місто — Київ?
Підтвердити

Запитання та відповіді

FAQ
Скільки авто споживає газу у співвідношенні до бензину?

Нормальні витрати газу на 10–15% більші від середніх витрат бензину на 100 км пробігу, тобто 1 літр бензину = 1–1,1 літра газу. Якщо витрати газу перевищують витрати бензину більш як на 15%, то, швидше за все, потрібно більш оптимально налаштувати систему ГБО. А щоб зрозуміти, наскільки газ є вигіднішим за бензин, достатньо подивитися на співвідношення цін газу та бензину на вашій улюбленій заправці. Зазвичай ціна 1 літра газу у два рази нижча, ніж 1 літра бензину. Тобто ви економите близько 50% при кожній заправці.

Газові балони виробляються двох видів: циліндричні й тороїдальні. Якщо питання в тому, щоб поставити балон більшої місткості, вибирайте циліндричний. Такі балони можна знайти в будь-якій конфігурації за ємністю і габаритами. Якщо йдеться про те, щоб максимально естетично і практично встановити балон, не обмежуючи багажний простір, то краще вибрати тороїдальний. Балони тороїдальної форми чудово розміщуються в ніші для запасного колеса, не займають зайвого місця, а за обсягом можуть бути від 38 до 89 л.

Існують два типи газового палива – пропан-бутан і метан. Пропан-бутан – це той вид газу, на якому їздить більшість авто, які обладнано ГБО в Україні. Чому так, давайте розберемося? Пропан-бутан – зріджений нафтовий газ (транспортується під тиском 10–15 атмосфер). Метан – природний газ (у машині знаходиться під тиском 200–250 атмосфер). Через таку різницю тиску для цих двох видів палива потрібні різні балони. Крім того, в метанових установках набагато вищі вимоги до безпеки. І це не кажучи про те, що метанові заправки не так-то легко знайти (наприклад, у Києві їх менше, ніж пальців на одній руці). Тому ГБО на легкових авто споживає пропан-бутан, а не метан.

Зазвичай на газі ваше авто також динамічно їздитиме, як і на бензині. Хоча б тому, що на бензині ваша машина їздить не так добре, як мала б. А якщо встановити варіатор КВЗ , то динаміка на газі буде навіть кращою, ніж на бензині.

Будь-яке ГБО є більш чутливим до чистоти повітряного фільтра порівняно з їздою на бензині. Тому ми рекомендуємо міняти повітряний фільтр трохи частіше, ніж при їзді на бензині, припустимо, не через 15 000 км, а після 10 000–12 000 км. Якщо витрати газу у вашому автомобілі збільшилися, то, можливо, причина саме в повітряному фільтрі. Якщо є сумніви щодо його чистоти (наприклад, польовими дорогами покаталися), то краще відразу ж поміняти.

В Україні 5-те покоління ГБО часто плутають із 4-м спеціальним для двигунів із системою прямого впорскування палива: FSI, TSI, TFSI, GDI, SkyActiv.

Система ГБО 5-го покоління призначена для двигунів із розподіленим упорскуванням палива, основна відмінність від 4-го покоління ГБО полягає в тому, що впорскування газу проводиться в рідкій фазі.

Ми не встановлюємо системи ГБО 5-го покоління і не рекомендуємо це робити, оскільки завод-виробник більше їх не випускає, знайти витратні матеріали для технічного обслуговування цих систем дуже проблематично. Найголовніше – у цих системах слабким елементом вважається насос, який дуже швидко виходить з ладу при експлуатації в українських реаліях..

Рекомендуємо розглянути 4-те покоління ГБО, яке встановлене на 90% автомобілів в Україні..

Балон установлюється на автомобіль відповідно до державних стандартів і норм безпеки. Достатньо пам'ятати при монтажі, що балон не повинен бути нижньою точкою в авто. Сама посудина дуже міцна, зроблена зі сталі товщиною 3–4 мм, на відміну від штатного бензобака, який у деяких сучасних авто виконаний із пластику.

Більшість сучасних автомобілів має гідрокомпенсатори ходу клапанів, з допомогою яких двигун налаштовується під зміни властивостей палива. Для автомобілів без гідрокомпенсаторів обов'язковим є регулювання клапанів з інтервалом, який установлено заводом-виробником. А на газі – частіше: через 10 000–15 000 км пробігу.

Ось кілька причин, через які клапани прогорають:

  • неправильне регулювання теплового зазору клапанного механізму;
  • бідна суміш палива;
  • неправильно виставлене запалювання (пізніше).

Ці причини є універсальними і не мають прямого відношення до газу, оскільки через них також виходять із ладу клапани на бензині.

Таким чином, сам газ не шкодить двигуну. Шкоди завдають бідна суміш і неправильне регулювання роботи, незалежно від того, на чому працює двигун: на бензині чи газі.

На бензині бідну суміш здатний виявити і виправити кисневий датчик. Із газом це не спрацьовує, тому перед монтажем газового обладнання машину обов'язково перевіряють на проблеми з мотором, запалюванням, а також проводять перевірку справності датчиків кисню. Для усунення проблем перед установленням ГБО майстер відправить машину на ремонт.

Интервью со специалистом:

У найближчі 3–5 років електрокар стане варіантом для великого міста, без амбіцій на далекі подорожі, адже ємності батареї вистачає до п'яти годин експлуатації («Теслу» не розглядаємо – дуже дорого). Зарядних станцій мало, а тривалість зарядки займає від чотирьох годин, кращий випадок – високошвидкісна заправка, проте вартість висока.

Отже, купуючи авто з електродвигуном, забуваємо про подорожі на авто, принаймні до тих пір, поки не отримаємо достатньої кількості зарядних станцій на дорогах. Адже, на відміну від бензинового двигуна, електрикою з каністри не заправишся ☺

Маючи великі пробіги та не обмежуючи себе в можливостях, за 3–5 років можна окупити не тільки встановлення ГБО, але й покупку самого авто.

Порівняно з бензином у дизельних автомобілях невеликі витрати палива – 5–7 л. Проте недоліків теж немало:

Проте недоліків теж немало:

  • вартість такого автомобіля спочатку вища на 2000–3000 дол.;
  • обслуговування на 20–30% дорожче, ніж бензинового аналога;
  • потреба в ремонті основних вузлів виникає раніше, ніж у бензинових аналогів;
  • дизель в Європі заборонений, оскільки є неекологічним паливом. Це говорить про те, що подорожувати на дизельному авто буде вкрай проблематично.

Подорож по Європі на авто з ГБО – це просто, зручно і дешевше у два рази, ніж на бензині, головне – знати деякі нюанси.

  1. Європейські газові заправні пістолети відрізняються від українських: потрібні перехідники.
  2. В Європі газом авто заправляє його власник..

Подробиці про типи заправних пристроїв розказано у статті: Карта типів LPG адаптерів в Європі - поради бувалих

Іноді розпускаються чутки, що для газу потрібні свічки, що відрізняються від звичайних, деякі фірми навіть роблять свічки з написом LPG (типу для газу). Але досвід показує, що для їзди на газі підходять звичайні свічки. Найголовніше, щоб ці свічки були справними, так як погана свічка - це ймовірність «обратного хлопка», наслідки якого для інжекторного мотора можуть бути болючими.

Найчастіше до сервісу звертаються з проблемами:

  • запах газу стоїть скрізь і постійно;
  • запах газу з'являється при заправленні;

Якщо є витік у заправному пристрої або перебита (перетерта) газова магістраль – запах з'являється вранці при запуску авто, якщо ж «на гарячу» запах пропадає – витік відбувається в газових рукавах.

Якщо клієнт відчуває запах:

  • вранці – це проблема з балоном;
  • при включенні кондиціонера або грубки – є проблема під капотом;
  • запах з'явився після заправки – потрібно шукати проблему в заправному пристрої.

При вимкненому запаленні натискайте та утримуйте кнопку управління паливними режимами в положенні «газ». Потім включайте запалювання і крутіть стартер до підхоплення. Якщо причина аварійного пуску на газі полягає у відсутності бензину, то негайно вирушайте до АЗС. В іншому випадку є ризик виходу з ладу бензонасоса.

Для початку потрібно відповісти на запитання:

  • Які витрати газу зараз?
  • Які витрати були раніше?
  • Як вимірюються витрати?

Варто пояснити, як саме клієнт може точно визначити споживання газу:

  • витрачати газ до кінця;
  • заправляти повний бак;
  • обнуляти лічильник добового пробігу;
  • викачати бак під нуль і після цього порахувати витрати.

Формула розрахунку витрат палива

Витрачену кількість палива ділимо на пройдену відстань і множимо на 100.

Щоб це не здавалося вам чимось складним, ось приклад.

Припустимо, ви витратили 28 л на 300 км шляху.

Обчислення будуть такими: 28/300 x 100 = 9,3 л на 100 км.

Якщо проблема з великими витратами підтверджується, необхідно підключити електроніку та перевірити налаштування з корекції (як на газі, так і на бензині).

Поширені причини підвищених витрат газу:

  • вади в корекції палива (перевірити);
  • зношеність деталей ГБО (редуктора, форсунок, датчика тиску МАП);
  • витік газу;
  • недостатньо прогрітий редуктор;
  • підсос повітря (хоча це більше впливає на витрати бензину);
  • неправильно підібране устаткування при встановленні ГБО (редуктор, форсунки).

З чим може бути пов'язана проблема:

  • неправильно підібране устаткування при встановленні:
  • малопотужний редуктор;
  • повільні форсунки;
  • неправильно підібрана термопластикова трубка на машинах з об'ємом двигуна понад 3,5 л і на двигунах з турбонаддувом від 2,5 л;
  • неякісне паливо;
  • закінчується газ у балоні, але система не фіксує мінімальний тиск;
  • неякісно працюють свічки запалювання, немає стабільної іскри;
  • неправильне налаштування програми;
  • корекція палива знаходиться не в межах норми;
  • забиття системи (редуктора, форсунок, трубки, якщо мідна, фільтра), частіше це проявляється так: немає газу – пищить або видає стандартний сигнал.

Проблема може бути пов'язана з тим, що:

  • свічки запалювання «пробиває» (необхідно перевірити їх на стенді);
  • котушки запалювання несправні (потрібно перевірити котушки в русі, при відключенні газових форсунок по черзі включаються бензинові форсунки).

Процедуру необхідно проводити до тих пір, поки при відключені будь-якої з форсунок авто перестане смикатися..

Далі необхідно поміняти котушки місцями і перевірити ще раз, якщо несправність залишилася на тому самому циліндрі, отже, проблема може бути пов'язана з механікою двигуна, якщо ж вона перейшла на інший циліндр – отже, проблема в даній котушці;

  • зношеність устаткування (форсунок, редуктора, електроніки).

https://www.youtube.com/watch?v=DSXIqSLYpBw&feature=emb_title

При правильному встановленні ГБО не повинна з'являтися помилка: check engine.

Поширені причини – помилки щодо суміші чи пропусків.

Поширена причина – неякісні трійники, хомути і рукава. Ми стикаємося з такою проблемою на сервісі ГБО, багато установників економлять на цих деталях. Достатньо встановити якісні комплектуючі, і така проблема не виникне.

Відключається подача газу: кнопка «пищить» або «блимає», а потім відключається:

  • найпоширеніша проблема – вихід із ладу датчика тиску МАП (manifold absolute pressure);
  • можливо, в балоні просто немає газу.

https://www.youtube.com/watch?v=4m7XHMdU0EQ
 

Проблема може бути пов'язана з тим, що:

  • свічки запалювання «пробиває» (потрібно перевірити працездатність свічок на стенді);
  • погано працюють котушки запалювання.

Приїхав на заправку, підключив пістолет, але заправка не виконується

Поширена причина - заклинило поплавок в балоні.

  • на сьогоднішній день все датчики рівня не можуть гарантувати коректну роботу, це пов'язано з їх конструкцією. Датчики вимагають постійної настройки;
  • не працює датчик рівня;
  • кнопка не працює.

Слід

  • перевірити рівень ОЖ (охолоджуючої рідини);
  • перевірити температуру двигуна за допомогою сканера через ОБД-роз'єм;
  • развоздушіть систему ОЖ;
  • також не виключаємо фактор можливої несправності грубки до установки.

Проблема може бути пов'язана з тим, що:

  • забиття газових форсунок рідким конденсатом, який при охолодженні стає більш в'язким, і це гальмує перші відкривання форсунок;
  • форсунку заклинило у відкритому положенні;
  • недостовірна температура газу (при цьому газ не прогрівається до робочої температури і не може спалахнути);
  • непостійна температура редуктора;
  • забиття газового редуктора;                      
  • дуже високий або низький тиск газу в системі;
  • переплутані форсунки під час установлення;
  • датчик тиску газу демонструє неправильні показники.

Найпоширеніша проблема - пробита мембрана газового редуктора.

Несправність варто шукати в форсунках або газовому редукторі.

Відповідь: ГБО 2 протипоказане для сучасних інжекторних систем, двигунів із прямим упорскуванням і автомобілів із пластиковим впускним колектором. Тут застосовується розподілене впорскування газу – ГБО 4-го покоління і вище. ГБО 2 призначене для карбюраторних двигунів.

Відповідь: Конденсат утворюється активніше при недостатньому прогрівання редуктора-випарника. Якщо перемикатися на газ на прогрітому моторі, то процедуру можна проводити кожні два місяці (міська експлуатація).

При правильних налаштуванні та комплектації ГБО віддача ДВЗ не змінюється. Коректність налаштування визначається виключно за допомогою діагностики. Авто «без зворотного зв'язку» перевіряються газоаналізатором.

Через різницю властивостей пропан-бутану і бензину витрати газу завжди на 15–20% вищі, ніж бензину. Відхилення від норми вказують на некоректність паливної суміші, що негативно позначається на ресурсі ДВЗ.

Мережа станцій «Час Газу» – сертифікований установник. Ми видаємо повний пакет документів, які необхідні для сертифікації ГБО.

6.Де пройти сертифікацію колісних транспортних засобів у 2020 році?

Актуальний список діючих організацій ви можете взнати на сайті mtu.gov.ua. Процедура займає дві години.

Реєструють ГБО (вписують у техпаспорт) у всіх сервісних центрах МВС. Завантаження будь-якого сервісного центру України можна подивитися в онлайн-режимі на офіційному сайті через веб-камери: hsc.gov.ua.

ГБО 4-го покоління і вище сезонних регулювань не потребують. За формування суміші тут відповідає ЕБУ. А от ГБО 2 при переході із «зимової» суміші на «літню» і назад регулювати бажано. Також сезонну діагностику необхідно проходити для перевірки з'єднань системи ГБО – рукавів і хомутів, тому що саме ці комплектуючі перебувають у групі ризику.

Кожне налаштування потребує перевірки з допомогою діагностики. Газ не детонує, тому здогадатися, наскільки правильно формується паливна суміш, без засобів діагностики неможливо.

Форсунки дійсно працюють шумно на відміну від моделей середнього і високого цінових сегментів. На ймовірну несправність форсунки вказує не шум, а нестійка робота ДВЗ. Приїжджайте до нас на діагностику, щоб дізнатися, чи в форсунках причина.

Нормальні витрати газу на 10–15% більші від середніх витрат бензину на 100 км пробігу, тобто 1 літр бензину = 1–1,1 літра газу. Якщо витрати газу перевищують витрати бензину більш як на 15%, то, швидше за все, потрібно більш оптимально налаштувати систему ГБО. А щоб зрозуміти, наскільки газ є вигіднішим від бензину, достатньо подивитися на співвідношення цін газу та бензину на вашій улюбленій заправці. Зазвичай ціна 1 літра газу у два рази нижча, ніж 1 літра бензину. Тобто ви економите близько 50% при кожній заправці.