Регулювання ГБО

Регулювання ГБО в ГазтаймСучасне газове обладнання не терпить дилетантів. Якщо ще кілька років тому власник авто включався в роботу установки вимушено, через відсутність пристойного сервісу, то нині такої необхідності немає. Звертатися до професіоналів потрібно ще й тому, що апаратура стала складнішою і помилки в налаштуваннях обходяться дорожче.

Саме тому регулювання газового обладнання – справа сервісменів, а не привід зібратися з друзями в гаражі.
Налаштування газобалонного устаткування – це не тільки регулювання редуктора ГБО і маніпуляції з гвинтами «жадібності», але й IT-технології. Покладатися на здогадки тут не варто.

Навіть якщо вам здасться, що мотор працює нормально, а тяга викликає захват, це не означає, що через пару-трійку десятків тисяч кілометрів пробігу не трапиться біда.
В устаткуванні 4-го покоління навички крутити гвинти і зовсім можуть не знадобитися. Інша справа – комп'ютер з правильною програмою.

Регулювання ГБО 4-го покоління: заходи

У впорскувальних авто за все відповідає комп'ютер. З нього і треба питати. Те саме стосується ЕБУ газобалонного устаткування – у центрах «Час Газу» не просто скидають помилку, а виявляють причину її виникнення. Але головне – усувають її!

Чому вчора «ластівка» летіла, а сьогодні – ніби за «хвіст» хтось тримає?

Причин маса: від банальної нестачі газу через проблеми з мультиклапаном або недогрівом редуктора до фундаментальної – ГБО не підходить конкретному авто.

Добре, якщо справа полягає в регулюванні мультиклапана або в низькому рівні охолоджувальної рідини. Гірше, коли доводиться приголомшити клієнта заміною форсунок і редуктора, тому що вони не відповідають потужності двигуна.

Так буває, коли встановлення здійснювалося некваліфікованими майстрами. У наших центрах установлення і регулювання ГБО в Києві подібне безглуздя усунуто. А на встановлене ГБО ми даємо гарантію.

Профессиональная регулировка ГБОІснують й інші причини, чому машина «не їде». Ось тільки деякі з них:

  • засмічення газових фільтрів.

Поломка характеризується зниженням потужності, провалами при перегазовках.

  • прийшов час робити ревізію редуктора-випарника.

На таку думку наводять проблеми з перемиканням на газ, відсутність тяги на середніх обертах, підвищені витрати газу. У такому випадку допоможе регулювання редуктора ГБО.

  • спрацювання форсунок або неправильне їх калібрування;

Також характеризується високими витратами газу і зниженням потужності ДВЗ.

  • газ незадовільної якості…

Нарешті, збої в роботі можуть зовсім не мати зв'язку із самим ГБО – проблема в бортовій електромережі, свічках, датчиках або ВВ-дротах. Адже в них теж обмежений ресурс.

Налаштування ГБО

Ці та інші поломки вводять в оману електронні системи управління. А різкі зміни температури або вологості тільки провокують і посилюють ситуацію – накопичуються «баги». Тут без комп'ютерної діагностики не обійтися. Тому насамперед ми скануємо електроніку – графіки і досвід допомагають визначити, де шукати причину зниження тяги.

Кожний бренд ГБО має свій алгоритм роботи і конструктивні особливості. Хоча сам принцип функціонування газобалонного устаткування залишається незмінним. Крім того, комплектації газового обладнання одного і того самого бренду можуть мати відмінності. Найчастіше, щоб полегшити сервісменам життя, виробник дає комплектаціям окремі назви.

Наприклад, італійська компанія Lovato використовує назви Easy Fast і Smart, хоча обидві комплектації – це ГБО 4-го покоління. А турецький виробник ГБО Atiker застосовує більш хитромудрі абревіатури. Відрізняються ці комплекти і налаштуваннями, і ціною, і призначенням. Якість залишається незмінною – вона завжди на висоті.

У центрах обслуговування газового обладнання «Час Газу» встановлюють тільки якісне ГБО. Адже нам його потім обслуговувати!

 
Скільки це коштує?

Технічне обслуговування ГБО 4-го покоління*:

Діагностика – регулювання Заміна фільтрів грубої й тонкої очистки
Фільтр газовий парової фази
(тонкої очистки)
Фільтр газовий рідкої фази
фазы
(грубої очистки)
4 циліндра
від 500грн
6 цилиндрів
від 620грн
8 цилиндрів
від 690грн

РЕМОНТ ГБО

УслугаЦена
Діагностика ГБОвід 250 грн Відправити запит
Налагодження та регулювання ГБО 4 покоління200-300 грн Відправити запит
Капітальний ремонт редуктора ГБО450-800 грн
(+ вартість ремкомплекта, залежить від моделі)
Відправити запит
Ремонт форсунок ГБО типу valtek з 4 циліндрами835 грн
(вартість ремкомплекту включено)
Відправити запит
Перевірка системи ГБО на витік80 грн Відправити запит
oplata-kartochkoi
Можна оплатити карткою
* Указано середні ціни на обслуговування і ремонт ГБО. Можливі коливання в діапазоні ± 10% залежно від того, яке газобалонне обладнання встановлено на авто. Точну ціну дізнавайтесь у менеджера. Вартість ТО ГБО другого покоління і Prins уточнюйте у менеджера.

Налаштування ГБО Lovato

ГБО регулювання LovatoКомпанія Lovato давно присутня на вітчизняному ринку. В асортименті представлено традиційні комплекти ранніх поколінь, які чудово уживаються із суперсучасними системами, призначеними для сучасних впорскувальних авто.

Крім автоналаштування, яке здійснюється програмою, майже завжди потрібне точне регулювання ГБО «Ловато». Тут нам допоможе діагностичне обладнання. У «домашніх» умовах цього не зробити, у «гаражі» вам навіть «Гугл» не допоможе – таке обладнання є тільки в сервісному центрі!
Тобто, остаточне регулювання робиться конкретно під ваш автомобіль і враховує його технічні кондиції на поточний момент!

Те саме стосується регулювання редуктора ГБО «Ловато» і калібрування форсунок, чим так люблять займатись «адепти газової справи з інтернет-форумів». Одне – «вибудувати ланки» за власним розумінням, інше – зробити роботу на газі безпечною для здоров'я двигуна. Технічне устаткування центрів «Час Газу» дає можливість налаштувати роботу форсунок на всіх режимах навантаження без шкоди для клапанів. При цьому ККД буде максимальним.

Регулювання ГБО Atiker

ГБО регулювання AtikerТурецька фірма Atiker входить до трійки світових лідерів з виробництва ГБО. Те, що компанія поставляє своє обладнання в Європу, вже багато про що говорить. Та й не стали б ми зв'язуватись, якби якість викликала запитання. Також в «Атікер» – приємна ціна, а обладнання підходить для більшості автомобілів. У бренда комп'ютерне програмне забезпечення власної розробки, і регулювання ГБО «Атікер» проводиться виключно фірмовою програмою. Інтерфейс вважається вдалим, оскільки є простим і зрозумілим. Редуктори компанії вирізняються компактністю і добре себе зарекомендували навіть з «брудним» газом. Але, звичайно, зловживати неякісним паливом не варто.

Налаштування ГБО STAG

ГБО регулювання StagПольська компанія STAG найбільш відома своєю електронікою – контролери (ЕБУ), діагностичні сканери, емулятори форсунок. Останні розробки – контролери на «спритній» 32-бітній платформі – чудово працюють на сучасних впорскувальних авто, тому що можуть підтримувати високу швидкість відкриття газових форсунок.

Продукція фірми добре сумісна з «чужими» елементами ГБО – з агрегатами інших брендів. Зрештою, фахівці центрів «Час Газу» з регулюванням ГБО на STAG-контролерах особливих проблем не виявили.

Регулювання ГБО Prins

ГБО регулювання PrinsКомпанія Prins – це «блакитна кров» серед виробників газобалонного обладнання. Не дарма її вибирають самі автовиробники. Якщо заглянути під капот авто із «заводським» ГБО, то з великою ймовірністю там виявиться устаткування саме цього бренду. Голландці – лідери газових технологій, і коли говорять про ГБО 5-го чи 6-го покоління, то це «Прінс».

Бюджетних комплектів у компанії в асортименті немає – тільки преміум. Якість виконання – відповідна. У компанії висока культура виробництва.

Голландці трепетно ставляться до вибору партнерських сервісних компаній. Центри «Час Газу» відповідають строгим вимогам Prins: ми встановлюємо та обслуговуємо ГБО Prins уже не один рік.

Регулюємо, налаштовуємо та обслуговуємо ГБО: Digitronic, AEB, Zenit, Zavoli, Atiker, SEC, Tamona, Optima, Versus, KME, AGIS, AKME, Argo, Bigas, Diego, EUROPEGAS, ELPIGAS, Alfatronic, Landi, Landi Renzo, Autogas Italia, Stella, Dreamjet, GasItaly, COMPACT та ін.

Регулювання ГБО на карбюраторних автомобілях

Через відсутність керуючої електроніки головним агрегатом, що відповідає за коректність упорскування газу, в установках 2-го покоління є редуктор-випарник. Основна складність тут полягає в алгоритмі механічних регулювань і перевірці коректності налаштувань. Справа в тому, що покладатися доводиться на показники газоаналізатора. Тому ми завжди рекомендуємо розраховувати в цьому питанні на професіоналів.

Налаштування ГБО 2 починається з регулювань холостого ходу. Всі роботи проводяться на прогрітому моторі, додаткові споживачі енергії, що впливають на обороти ДВЗ, – кондиціонер, пічка, підігрів, світло – відключаються. Інакше регулювання ГБО на карбюраторних автомобілях буде некоректним.

Отже, гвинт жадібності (реєстр потужності) знаходиться в положенні відкрито. Гвинт холостого ходу закритий.

Запускаємо мотор в штатному режимі – на бензині. Потім переводимо кнопку управління режимами в середнє положення і даємо виробитися залишку бензину в карбюраторі. Як тільки починається нестійка робота двигуна, вмикаємо газовий режим.

Налаштування ГБО 2 триває наступним чином: знімаємо газовий рукав з редуктора, примусово відкриваємо клапан і слухаємо, чи йде газ. У разі, якщо газ не надходить – відкручуємо гвинт холостого ходу, поки не почуємо легке шипіння. Після того як почули шипіння, встановлюємо газовий рукав назад на редуктор і підключаємо дроти на клапан. Після запускаємо авто на газі. І проводимо регулювання за допомогою газоаналізатора.

Наступний етап – регулювання ГБО 2 під навантаженням. Для цього підвищуємо обороти в статичному положенні, дивимося на показники газоаналізатора і при необхідності відкриваємо гвинт жадібності (реєстр потужності).

До слова, до налаштувань слід приступати при повністю справному карбюраторі – коли машина на бензині працює без нарікань. Якщо витрата газу дорівнює бензинововій, це однозначно вказує на неправильне сумішоутворення.

Налаштування ГБО 2 покоління на інжекторі

На інжекторні двигуни зазвичай рекомендується ставити більш сучасні установки – системи 4-го покоління, про які ми скажемо далі, адже їх створювали спеціально під інжектор. Однак в деяких випадках така газифікація позбавлена ​​економічного сенсу через похилий вік авто, тому автовласники вибирають менш досконалі системи. До слова, в більшості випадків установка і регулювання газу 2 покоління на вприскових авто технічно можлива.

Отже, пропан-бутан потрапляє в циліндри вже в суміші з повітрям через проставку-міксер між дроселем і повітроводом. Тут є нюанс: в колектор надходить вже готова паливно-повітряна суміш, і щоб захиститися від випадкового займання суміші поза циліндрами, система подачі пропану має запобіжний клапан – «антихлопок».

Налаштування ГБО 2 покоління на інжекторному двигуні проводиться так само, як і на карбюраторі – гвинтами (див. вище) на редукторі-випарнику і дозаторі (регістрі потужності). Коректність регулювань перевіряється при діагностиці. На автомобілях без зворотного зв'язку OBD II (Ланос і т. д.) Головним перевірочною ланкою стає газоаналізатор. Налаштування газу 2 покоління вважається завершеним, коли всі показники в нормі.

Налаштування ГБО 4 покоління

На відміну від більш ранніх газових систем, де ключовим агрегатом газобалонної установки є редуктор-випарник, в установках під інжекторний мотор за все відповідають електронний блок управління (ЕБУ) і прошита в ньому програма газового уприскування. У більшості випадків доводиться мати справу з універсальними програмами, які вимагають індивідуальних уточнюючих регулювань під конкретний двигун.

Відзначимо, що в одних випадках можна застосовувати збірну комплектацію установки. Наприклад, ЕБУ СТАГ, КМЕ а редуктор і форсунки – сторонніх виробників. Однак ми рекомендуємо застосовувати монобрендові комплекти ГБО, де кожен елемент розроблений заводом виробником один під одного.

Налаштування ГБО 4 покоління починається з автокалібрувань і автоналаштування. В цьому плані регулювання ГБО 2 покоління на інжекторі викликає більше клопоту.

Деякі автовласники помилково обмежуються цим етапом, вважаючи, що цим регулювання і обмежуються. Наслідки від неправильного уприскування на інжекторних автомобілях проявляються раніше, ніж на карбюраторних. Крім прогару клапанів страждають також каталізатор і турбіна, якщо така є.

Щоб цього не сталося, створюється паливна карта, що повністю повторює бензинові алгоритми, тільки з коефіцієнтом корекції. Нагадаємо, що бортовий комп'ютер (БК) і «газомозок» працює за принципом ведучий-ведений, і, щоб газова програма могла «зняти» бензинові настройки, після автокалібрувань і авторегулювання, автомобіль деякий час експлуатується в нормальному режимі. Газовий ЕБУ в цей час збирає інформацію про бензинові алгоритми.

Далі налаштування ГБО 4 покоління полягає в створенні альтернативної паливної карти з часом відкриття газових форсунок в окремому діапазоні оборотів двигуна. На карбюраторі, як ви пам'ятаєте, в такій точності необхідності немає.

Заключним етапом регулювальних робіт є перевірка коректності налаштувань при діагностиці. Питання про те, як налаштувати ГБО 4 або як регулювати газ 2-го покоління, задавайте нашому консультанту.

 

Время газа