Знав би Соічіро Хонда-сан, що люди виберуть газ для заправки своїх автомобілів, то, напевно, спроєктував би під нього двигун.
А так довелося витратити 40 років, щоб нарешті з'явилося ГБО 4-го покоління, яке відповідає хондівським двигунам.
ДВЗ Honda мають технічні особливості, які слід ураховувати при встановленні та налаштуванні ГБО. Головна з них – інтелектуальна система регулювання фаз газорозподілу i-VTEK.
Завдяки цьому рішенню хондівські двигуни максимально «розкриваються» в усіх режимах експлуатації. Навіть на захмарних обертах колінвалу.
Звідси високі вимоги до налаштування паливних карт газової установки. Свого часу нашим фахівцям «Часу Газа» довелося поламати голову над цим питанням, але ми добилися ідеальних алгоритмів і налаштувань ЕБУ для всіх хондівських ДВЗ.
Існує декілька комплектацій ГБО на Honda. Кожна з них залежить від специфікації конкретного автомобіля. Подробиці ви дізнаєтеся, відвідавши наш сервісний центр з установлення ГБО.
Двигуни «Хонди» фахівці порівнюють з безвідмовною швейною машинкою, яка здатна працювати вічно, – тільки вчасно наповнюй бак і міняй розхідники! Їх стихія – високі оберти, властиві зазвичай двоколісній мототехніці. В цьому японський виробник досяг успіху. Але в міському трафіку 90% часу агрегат працює вхолосту або з мінімальним навантаженням. Все-таки автомобіль не мотоцикл, і можливостей «пришпорити коней» на чотирьох колесах істотно менше.
Все б нічого, та ось доводиться в корках спалювати дорогий 95-й, тоді як пропан-бутан здатний повністю замінити бензин у більшості варіантів повсякденної експлуатації. До того ж, газ у рази дешевший. Досвід «Час Газу» показує, що кваліфіковане встановлення ГБО на Honda – це економія грошей при збереженні всіх фірмових фішок японського виробника: система VTEC і її похідні, технологія VCM. Як цього досягти? Тут є декілька правил.
По-перше, не варто мучити двигун – не можна змушувати його працювати на пропані, коли потрібна максимальна віддача.
Газ у пароподібному стані не замінить бензин при критичному навантаженні через свої фізичні та хімічні відмінності. Його функція – економити гроші, а не допомагати спалювати гуму. Тому газовий ЕБУ, що входить до газобалонного комплекту, налаштовується таким чином, щоб автоматично переходити на бензин при різких прискореннях: обгонах, швидкому старті тощо.
По-друге, холодний пуск і прогрівання завжди мають проходити в бензиновому режимі.
Редуктор-випарник недарма підключається до контуру системи охолодження ДВЗ: його завдання – знизити тиск до робочого і перевести скраплений газ у газоподібний стан. При редукції пропану, як відомо, знижується температура, а гарячий антифриз (ОР) компенсує цей ефект, запобігаючи обмерзанню редуктора. Щоб усунути втручання водія в роботу системи, «мізки» (ЕБУ) контролюють температуру ОР: як тільки рідина досягає 40°С, відкривається подача пропан-бутану на форсунки.
По-третє, комплектація ГБО має відповідати потужності й типу двигуна вашої Honda.
Прийнявши рішення поставити газ на «Хонду», потрібно розуміти: невдала комплектація газобалонної установки може перетворити «японця» на ВАЗ: їздить, але не Honda. Проте хіба для цього купується технічно досконалий автомобіль? Тут важливе все: і продуктивність редуктора, і швидкість роботи форсунок, і налаштування електроніки, яка не повинна конфліктувати зі штатним бортовим комп'ютером. Миготливий Check – це ненормально!
Через наші руки пройшло чимало авто цієї марки, тому накопичився безцінний досвід, який ми успішно застосовуємо. Водночас ми продовжуємо стежити за розвитком технологій Honda, тримаємо руку на пульсі, тому для кожного покоління двигунів у нас є окремі технічні рішення. Чекаємо на вас у центрах «Час Газу»!