Увага! СТО на Виноградарі переїжджає 31.05.21. Найближчі станції дивіться у контактах

Детальніше

Київ
Київ
Ірпінь
Бориспіль
Ваше місто — Київ?
Підтвердити

ГБО на Great Wall

Підібрати комплект під мій автомобіль
Портфолио: бренд > Группа 1

Моторну лінійку китайського виробника слід розділити на дві частини: з одного боку, це перевірені двигуни, «батьком» яких вважається знаменитий 4-циліндровий агрегат «Міцубісі» серії 4G, а з іншого – «безпосередні» мотори власної розробки. Газ на Great Wall із ДВЗ на 2,0, 2,2 та 2,4 л (4G63 – 4G64) встановлюється за одним принципом, а газифікація сучасних моторів вимагає іншого підходу.

З особливостей більшості агрегатів з японським корінням виокремимо наявність гідрокомпенсаторів, що в сучасному моторобудуванні є рідкістю.

Для їзди на пропан-бутані це добре, тому встановлення ГБО на Грейт Вол не спричинить до періодичного регулювання теплових зазорів клапанів. Однак ресурс китайських «гідриків» помітно менший, ніж на двигунах «Міцубісі», тому не рекомендуємо надовго залишати без уваги характерний стукіт зношених гідрокомпенсаторів.

«Безпосередні» китайські мотори поки що заслуговують тільки на позитивні відгуки. Єдина проблема – троїння на холостих при справних вузлах і коректному запалюванні. Вважається, що це «фамільна» особливість, яка не впливає на ресурс ДВЗ. До слова, уже є екземпляри, які подолали 300-тисячну межу пробігу, що в середовищі мотористів вважається «гросмейстерським» показником.

ГБО на Great Wall

Встановлюємо газ на Great Wall

Чотирициліндрові «атмосферники» оснащуються традиційним інжектором. Сюди підходять комплектації газового обладнання середнього цінового сегмента. Йдеться про системи 4-го покоління. Окупність такої апаратури становить 10–12 тис. км пробігу. Точна цифра залежить від умов експлуатації та манери їзди. Газовий калькулятор допоможе підрахувати цей пробіг точніше. Алгоритм роботи ГБО на Грейт Вол такий:

  • запуск і прогрівання двигуна здійснюються на бензині;
  • при досягненні температури охолоджувальної рідини (ОР) 40°С включається газ;
  • зворотний перехід на бензин відбувається при підвищених обертах (4000 об/хв) ДВЗ.

Оскільки процесом керує електроніка (електронний блок управління – ЕБУ), то участь водія в управлінні паливними режимами не потрібна.

За необхідності можна завести холодний двигун відразу на газі: для цього в салоні автомобіля розміщується відповідна кнопка з індикацією паливних режимів (входить до комплекту ГБО на Great Wall). Однак таку функцію передбачено для аварійних ситуацій, пов'язаних із несправністю бензинової системи. Зловживання холодним пуском на газі скорочує строк служби редуктора-випарника.

«Безпосередні» мотори працюють на пропан-бутані інакше: при запуску бензиновий режим також включається електронікою, але після прогрівання та активації газового режиму подача бензину не припиняється. Тобто реалізується алгоритм спільного впорскування газу та бензину, щоб бензинові форсунки, які розташовані в голівці блоку циліндрів (ГБЦ), не перегрілися від температури в камері згоряння.

Через штатні бензинові форсунки прокачується рівно стільки бензину (як правило, 10–15% звичайного обсягу), скільки достатньо для їх охолодження.

Устаткування ГБО на Great Wall із прямим впорскуванням комплектується спеціальною програмою управління паливними режимами. Іншого способу, щоб перевести «безпосередній» двигун на пропан-бутан, немає. Детальніше про особливості газифікації китайських автомобілів дізнавайтесь у наших фахівців.