Хюндай Ай Ікс 35 створювався на одній платформі з найпопулярнішим кросовером останніх років в Україні – Kia Sportage. Двигун G4KD розроблявся корейськими інженерами разом з колегами з Mitsubishi, Chrysler, Jeep та Dodge. Сьогодні цими дволітровими атмосферними агрегатами оснащуються десятки моделей автомобілів різних марок. Відмінності полягають лише в налаштуваннях ДВЗ. Мотори прекрасно працюють на пропан-бутані, і встановлення ГБО на Hyundai ix35 не викликає ніяких складнощів.
Автовиробник заявляє про ресурс у 250 тис. км пробігу, що для сучасних ДВЗ зовсім непогано. З особливостей виокремимо відсутність гідрокомпенсаторів на машинах до 2013 року випуску, а отже, потрібне періодичне регулювання теплових зазорів клапанів. Для корейського автопрому міжсервісний інтервал цієї операції традиційно становить 90 тис. км пробігу. Однак при газовій експлуатації регулювати клапани доведеться частіше. Наш фахівець підкаже періодичність.
Зазначимо, що запуск і прогрів двигуна відбуваються на бензині, так що повністю відмовитися від основного пального не вийде. Справа в тому, що для якісного перетворення пропан-бутану із зрідженого агрегатного стану в пароподібний потрібне підігрівання. Саме тому редуктор-випарник має «сорочку», в якій циркулює охолоджуюча рідина (ОР). При недостатньому нагріванні газ на авто випаровується не в повному обсязі: у рідкому стані залишаються бензольні смоли, які в обов'язковому порядку присутні в пропан-бутані. Потрапляючи до фільтру, домішки швидко засмічують фільтруючий елемент, а опиняючись на штоках газових форсунок, вони утворюють наліт, який перешкоджає їх нормальному ходу.
Функція холодного пуску на газі присутня як аварійна – якщо закінчився бензин або виникли неполадки з бензонасосом. Однак зловживати нею не рекомендується, щоб не наражати редуктор-випарник на підвищені механічні навантаження. Щоб ГБО на Hyundai ix35 не доставляло клопоту, довіртеся керуючій електроніці – електронному блоку управління газовим устаткуванням (ЕБУ).
Нормальний режим експлуатації має такий вигляд. Запуск мотора відбувається у штатному режимі. Після нетривалого прогрівання можна починати рух, як і при бензиновій їзді. Коли температура ОР досягне 40°С, електроніка має перекрити подачу бензину і відкрити газовий клапан. Зміну паливного режиму можна навіть не помітити, але про це повідомить відповідний сигнал на панелі управління паливними режимами, яка розміщується в салоні. Подальша експлуатація відбувається на газі.
Якщо раптом балон спорожнів або в газовій системі виникли проблеми, ЕБУ миттєво переведе машину на основне паливо. Також газовий режим відключається, коли обороти двигуна перевищують 4500 тис. об/хв. Цей параметр задається при налаштуванні ГБО на Hyundai ix35. До речі, якщо при газифікації застосовується ЕБУ Lovato, який найкращим чином проявив себе на моторах G4KD, то й основні агрегати газобалонної системи – газові форсунки та редуктор-випарник – також повинні бути ловатівськими. Детальніше щодо комплектації газового обладнання і цінах на комплекти дізнавайтесь у нашого фахівця.