044 333 91 95
У моделі в дев'ятому поколінні моторна лінійка трохи багатша, якщо порівнювати з наступними. Однак на деяких двигунах є гідрокомпенсатори. А отже, автовласникам, які встановили газ на Лансер-9, випадає трохи менше клопоту, пов'язаного з регулюванням теплових зазорів клапанів. Особливо якщо йдеться про газифікацію лінійки двигунів Mitsubishi Orion та 1,6-літрового агрегату серії 4G92.
З недоліків цих двигунів виокремимо підвищене споживання масла при пробігах понад 100 тис. км. Здавалося б, до чого тут установка ГБО на Mitsubishi Lancer-9?
Головною причиною підвищених витрат моторного масла залишається спрацювання (залягання) маслознімних кілець. А ті, у свою чергу, руйнуються через нагар, що утворюється при бензиновій експлуатації. Але з ГБО Мітсубісі Лансер-9 практично не відчуває проблем із кільцями, адже пропан-бутанова суміш згоряє без утворення нагару. Отже, газифікація показана для цих моторів. Головне – підібрати відповідну комплектацію газового обладнання.
Ще один нюанс – характерний стукіт двигуна на холодну. Так проявляється спрацювання гідрокомпенсаторів, і встановлення газу на Mitsubishi Lancer-9 ніяк не впливає на їх ресурс. Вихід один – заміна, а щоб механізм служив довше, рекомендуємо застосовувати якісне моторне масло і дотримуватися міжсервісного інтервалу з його заміни.
Мотори цієї моделі не належать до категорії складних. Виняток – версії з прямим упорскуванням (GDI). Але вони вкрай рідко зустрічаються на даній машині, тому не будемо зупинятися на цій темі.
ГБО для Лансер-9 рекомендуємо не нижче 4-го покоління.
Справа в тому, що ГБО 2 не має керуючої електроніки – подача газу налаштовується вручну, і вимагає постійних регулювань. До того ж добитися точних регулювань при ручному налаштуванні неможливо. Щоб газ на Mitsubishi Lancer-9 працював не гірше від бензину, рекомендуємо застосовувати більш досконалу технологію 4-го покоління. Крім того, у середньому ціновому сегменті – досить широкий вибір комплектацій, які ідеально підійдуть для лансерівського мотора.
До комплекту ГБО на Лансер-9 входить електронний блок управління (ЕБУ). Його функція в газовій системі така сама, що і штатного блоку управління двигуном при бензиновій їзді: подача і дозування газу відбуваються за програмою газового впорскування. Алгоритм повністю повторює бензинове впорскування, а отже, газ на Мітсубісі Лансер-9 не стане причиною несправностей, пов'язаних із некоректною паливною сумішшю. Більше того, тяга і відклик на педаль акселератора будуть такими самими, як на бензині.
На точність часу подачі та обсягу газу також впливають газові форсунки.
До комплектації ГБО для Mitsubishi Lancer-9 входять чотири форсунки – по одній для кожного циліндра. Принцип їх роботи такий самий, як у бензинових аналогів: за сигналом ЕБУ форсунка відкривається і в камеру згоряння надходить пропан-бутан у пароподібному вигляді. Тому крім продуктивності газової форсунки, яка має відповідати потужності мотора, важливим також є показник швидкості спрацьовування штока (клапана).
Наприклад, до комплекту ГБО на Мітсубісі Лансер-9 MRC G-01 або ж MRC G-04 входять швидкісні форсунки MRC Solo. Їх «скорострільність» відповідає штатним форсункам для цього двигуна, а це важлива умова правильної газифікації.
До слова, якщо застосовувати блоки MRC Systems, тоді й інші компоненти обладнання мають бути цього бренду. На щастя, у лінійці MRC є прекрасні редуктори-випарники з відповідними характеристиками. Монобрендовий комплект «з однієї коробки» – це гарантія коректної роботи всієї системи. Однак при бажанні власника авто можна підібрати комплектацію ГБО на Mitsubishi Lancer-9, яка складається з компонентів різних виробників. Подробиці уточнюйте в наших консультантів.
Автомобіль заводиться на бензині. ЕБУ активує газовий паливний режим після прогрівання. Відразу зазначимо, що після налаштування системи втручання водія в її роботу не потрібне – все працює автоматично. Якщо мотор прогрітий і встановка ГБО на Мітсубісі Лансер-9 має відповідну прошивку, запуск може проводитися відразу на пропан-бутані.
Заводитися на газі «на холодну» не рекомендується через підвищене механічне навантаження на редуктор-випарник. Для нормальної роботи агрегат слід прогріти до тієї температури, при якій гарантовано повноцінний перехід скрапленого пропан-бутану в пароподібний стан. Тому установлення ГБО на Лансер-9 налаштовується на перемикання на газ при температурі охолоджувальної рідини (ОР) 40°C.
Повернення в бензиновий режим відбувається, коли оберти двигуна перевищують 4500 об/хв.
Перемикатися з бензину на газ і назад можна і вручну. Для цього в салоні авто розміщують кнопку управління паливними режимами, яка також виконує функцію індикатора залишку пропан-бутану в балоні. Якщо вчасно заправлятися, то встановлення газу на Мітсубісі Лансер-9 не змінить звичок автовласника і заощадить пристойну суму. Окупність газифікації можна порахувати за допомогою нашого газового калькулятора. Решту запитань щодо експлуатації авто на газі адресуйте нашим консультантам.