Рідкісні тачки, і де вони мешкають: закриваємо гештальт

Йдеться, звичайно, не про колекційні машини - такі коштують дорого в будь-якій частині планети.
Зазвичай маються на увазі марки і моделі, які з якихось причин не поставлялися на наш ринок - будинки на колесах, родстери, кабріолети і спортивні купе, автомобілі представницького класу.
Окремо стоять машини мрії: культові в наших широтах «шестисоті» в сто сороковому кузові з W12 під капотом або «сімки» БМВ, про які не вдається забути з часів побаченого в юнацтві фільму.
Як відомо, щоб жити довго і щасливо, Гельштат слід закривати. Це може обійтися зовсім недорого - не дорожче 10-річного хетчбека гольф-класу.
Справа в тому, що кваліфікований ремонт подібних авто виливається в фантастичні гроші. Плюс податки, оплата стоянки, страховка та інші обов'язкові платежі, розмір яких часто залежить від віку «тачки» і об'єму двигуна.
Наприклад, «відкапіталити» движок не старого за нашими мірками БМВ (8-10 років) в країнах Скандинавії варто настільки дорого, що автомобіль дешевше здати в утиль, а то і зовсім кинути у дороги, де його жваво приберуть комунальники. Такі «смертники» скупчуються на спеціальних стоянках, звідки і відправляються під прес, якщо їх не перехоплюють «кочівники-перекупники» зі Східної Європи.
Американські машини з V8 - це ще один сегмент «ексклюзиву» задешево. Любов до чистокровних американських машин - Лінкольн, Кадилак, джипів - це гештальт, який не закривається. Як і у випадку з європейським «ексклюзивом», ці машини рідко стають єдиними в сім'ї.
У кращому випадку машину приведуть в порядок і визначать їй роль «автомобіля вихідного дня» або авто для кортежу молодят. У гіршому - світять вічний ремонт або животіння під відкритим небом в очікуванні потрібних запчастин.
Недоліки у європейського і американського «ексклюзиву» очевидні - більшість машин вимагають . Зате якщо навести такий автомобіль в порядок, він здатний доставити чимало радісних миттєвостей.
Поки в Україні юридична «непонятка» з авто на іноземних номерах, наша країна залишається заповідником для таких машин. Високий витрата палива мастодонтів легко компенсується установкою ГБО. У більшості випадків тут не потрібні наворочені системи.
І свіжі, і літні авто доставляються однаковими способами. Європейські машини потрапляють до нас в країну тими ж шляхами, що і раніше, - левова частка заїжджає через Литву, яка перетворилася в загальноєвропейський авторинок.
Для «американців» діють два канали - безпосередньо з США або через Грузію. В обох випадках машини проходять крізь систему аукціонів, тому є можливість з'ясувати початковий стан кожного примірника.
Однак заробити або заощадити на свіжій машині виходить більше, ніж на «дідку», тому «ексклюзив» потрапляє до нас все рідше і рідше. Скоро такі авто дійсно стануть раритетом і перетворяться вже в справжній ексклюзив, без лапок.