Основні несправності ГБО

Форсунки бувають двох видів обслуговуються і не обслуговуються. У першому випадку мова йде про бюджетні моделі, що вимагають заміни ремкомплекта через кожні 40 тисяч пробігу.
Причина втручання - фізичний знос або засмічення. Справа в тому, що форсунки належать до найбільш навантаженим елементам газової системи через що в результаті природного зносу, з часом спостерігається вироблення посадкового місця штока.
Звідси - перебої в роботі двигуна на газу слабо працює (троїть), смикається під час руху, втрачає потужність.
З необслуговуваними моделями простіше: якщо після чистки форсунка не запрацювала як треба, то її змінюють. Відзначимо, що нерозбірні форсунки служать помітно довше: 200 тисяч кілометрів пробігу - не межа. Довговічність досягається за рахунок точної підгонки елементів, і це позначається на ціні.
Єдине, що здатне перешкодити довголіттю газових форсунок - засмічення. Базовий фільтр в системі ГБО часто не справляється з очищенням палива. Тому ми рекомендуємо застосовувати посилені фільтри парової фази з відстійником.
Ще одна поширена причина нестійкої роботи двигуна на газі - правильність монтажу газових форсунок: форсунки вимагають вертикального розташування з невеликим кутом нахилу. Крім того, грає роль довжина шлангів від жиклера до врізки в колектор - 30 см вважаються граничною величиною. Помилки в установці призводять до передчасного зносу штока з усіма негативними наслідками в роботі двигуна - потроюванням і провалами тяги.
Ресурс агрегату помітно скорочується, якщо допускати низький рівень охолоджувальної рідини в системі. До тих самих наслідків призводять неправильне під'єднання до контуру охолодження або зловживання холодним пуском на газі. У таких випадках відбувається недогрів корпусу редуктора, а це означає, що перехід пропан-бутану в парову фазу проходить некоректно. Найсумніше, що страждає не тільки сам агрегат - недолік пропану збіднює паливну суміш, що надходить в циліндри, що загрожує прогаром клапанів.
Та ж ситуація спостерігається, коли продуктивність редуктора-випарника не відповідає потужності мотора: менше газу - бідніша суміш - більше термонавантаження на клапани.
Відзначимо, що в деяких випадках при підборі редуктора орієнтуються не тільки на потужність двигуна, але і на споживання палива.
Зустрічаються двигуни зі скромною кількістю «конячок», але з підвищеним паливним «апетитом». Цей нюанс слід враховувати при підборі ГБО, а взагалі краще брати редуктор-випарник з невеликим запасом продуктивності.
Спектр несправностей тут надзвичайно широкий, але найчастіше проблеми пов'язані з МАП-датчиком, який вийшов з ладу, або датчиком тиску газу. В цьому випадку ЕБУ не отримує імпульси про наявність газу, його тиск та температуру, тому авто автоматично переходить на бензиновий режим.
Поширена причина поломки МАП-датчика - базовий фільтр в системі ГБО не справляється з очищенням палива, рекомендуємо встановлювати посилений фільтр з відстійником.
До слова, проблеми зустрічаються і після неякісного . Будь-які розриви або замикання в проводці, пов'язані з недбалим з'єднанням або ізоляцією проводів, вводять газові «мізки» в оману, тому система тут же перемикається на основне паливо.
Якщо машина працює на газі, але смикається при розгоні, то слід звернути увагу на систему запалювання. Відзначимо, що при перемиканні на бензин симптоми можуть зникнути, а при переході на газ - знову з'явитися. Справа в тому, що для займання бензоповітряної суміші досить слабкої іскри.
Пропан-бутану ж потрібна потужна повноцінна іскра, яка здатна видавати тільки повністю справна система запалювання (свічки, котушка запалювання, високовольтні дроти).