Нові правила вимірювання паливної економічності (WLTP) «збільшать» витрату палива автомобілів

Нові правила вимірювання паливної економічності
16 квітня, 2019
Поділитися: 

Насправді ж паспортні дані автомобілів тепер наблизяться до реальних показників.

З 1 вересня в країнах Євросоюзу допускаються до реєстрації автомобілі, які відповідають нормам економічності по системі WLTP - Worldwide harmonized light vehicles test procedures.

Стандарт введений на заміну раніше існуючих вимірювань. Тепер автовиробникам буде складніше маніпулювати показниками витрати в маркетингових цілях.

Історія питання

До недавніх пір в світі діяло кілька методик, за якими автовиробники вимірювали витрату палива своїх моделей.

«Розліт» в методиках давав можливість маніпулювати цифрами.

В результаті споживачі вводилися в оману, що, звичайно, впливало на їх вибір марок і моделей. Останньою краплею став скандал з автоконцерном ВАГ в США, коли з'ясувалося, що моделі марки «їдять» помітно більше, ніж було обіцяно. Полетіли голови, впали акції, були накладені мільярдні штрафи.

Тепер концернам стане важче «гратися з цифрами», у всякому разі, як повідомляє звіт Асоціації європейських виробників автомобілів (ACEA) - на європейському ринку, який безпосередньо перед введенням нових норм відреагував небаченим зростанням в серпні (+ 31,2%). Автовиробники влаштували парад знижок на свої моделі. Лідерами зростання продажів стали Volkswagen (+ 41%) і Renault (+ 57,8%): «Чи знає кішка, чиє сало з'їла». До слова, показники викидів CO2 із застосуванням нової методики також зміняться, а значить - і податки з продажів. Виходить, автовиробники нічого не втратили на знижках.

WLTP: ближче до реальності

Змінилися умови і стандарти вимірів: збільшилися відстань пробігу, динаміка розгону і співвідношення режимів їзди. Крім того, тепер можна відчувати машину в мінімальній комплектації без доп. обладнання, що став давно стандартом, з вузькими поношеними шинами. В результаті ми отримуємо + 15-20% до «дореформенними» показниками і щодо фактичних витрат палива, і відносно викидів.

Знижується значимість систем старт-стоп та інших допсистем. Адже не секрет, що часом автовиробники оснащують модель подібними «примочками», щоб знизити «паспортні дані» витрати палива і викидів CO2. Оплачувати такі маніпуляції пропонувалося споживачеві. Найприкріше, що вже сформувалося співтовариство автолюбителів, які щиро повірять, що, переплачуючи за такий хай-тек, вони зберігають природу і економлять на паливі. Насправді заощадити можна двома способами: перестати користуватися індивідуальним транспортом або перейти на інший вид палива - газ, який і дешевше, і екологічніше.

Що скаже матінка Земля?

Планета мовчить і зітхає - тривогу б'ють вчені. Кількість вуглекислого газу зростає, і, схоже, темпи цього зростання перевищили критичне значення.

Основний збиток зараз вже виходить не від діяльності людини: ми свою чорну справу зробили - запустили ланцюгову реакцію, в результаті якої стала танути вічна мерзлота, почав змінюватися цикл вуглецю в прісній воді Арктики, а слідом - посилюватися парниковий ефект. Перші глобальні проблеми ми помітимо вже в цьому десятилітті. Вплинути на хід процесу ми вже не зможемо. Але все одно, не прощаємось і сподіваємося, що вчені щось та придумають.

 
0% розстрочка0% розстрочка
Время газа