ГБО та запаска: розумний компроміс

Перехід на газове паливо – це завжди компроміс між економією і колишніми звичками. Перше зазвичай переважує, адже нова звичка – справа часу. Найпопулярніший спосіб не залишитися без запасного колеса – назвемо його консервативним – простий і ефективний: запаска поміщається в акуратний чохол, і коли потрібно заповнити багажник «під зав'язку», колесо переміщується в салон, за водійське сидіння.
Однак якщо через повне завантаження пасажирами там місця немає, а багажник на даху відсутній або не пристосований до перевезення запасного колеса, то доведеться залишити його в гаражі. Зазвичай така проблема актуальна для таксистів – не завжди знаєш, скільки буде пасажирів і багажу.
Іноді цей захід дозволяє розмістити запасне колесо найбільш ергономічно – наприклад під бічну стінку відсіку. І тоді питання, куди подіти запаску після установлення ГБО, не виникає, тому що для неї є інше постійне місце. Головне – придбати портативний компресор, що працює від бортової мережі. На щастя, ціна більшості примірників, представлених на ринку, невисока. Віднесіть ці витрати в розділ інвестиції.
Деякі моделі автомобілів надходять на наш ринок з повноцінною запаскою, тоді як при експорті в інші країни замість неї передбачена докатка. Вона помітно компактніше, і нехай це не повноцінне колесо, однак функцію докатки виконує. Головне – не забувати про обмеження швидкості до 100 км/год.
Ясна і елегантне рішення, при якому питання, куди прилаштувати запаску після установки ГБО, стає неактуальним. При виборі шинної «аптечки» рекомендуємо уважно вивчити комплектацію набору, в якому крім інструментів і джгутиків повинен бути клей, і потримати в руках сам «штопор».
Деякі виробники грішать низькою якістю металу або ненадійним з'єднанням «жала» і рукоятки. Крім того, бажано, щоб джгут був армованим і товстим. Тоді і бічні порізи не страшні. Після такого лікування колесо при пересуванні витримає швидкість до 70 км/год.
Варіанти з внесенням змін до конструкції автомобіля відкидаємо.
У разі розміщення кронштейна під заднім бампером часто потрібне втручання в систему вихлопу. Це дорожче, ніж варіанти, представлені вище. Також відкидаємо варіант з запаскою на задніх дверях на машинах, де подібна конструкція не передбачена, тому що в 100% випадках збільшиться навантаження на дверні петлі, що призведе до серйозного ремонту.
Якщо згадати, скільки разів доводиться користуватися запаскою при звичайній міській експлуатації, то у більшості водіїв вийде 1 випадок на 50 тис. км пробігу. У всякому разі, така статистика є. Однак запаска гріє душу, особливо в далекій дорозі в незнайомій місцевості.
Якщо ви інакше вирішили питання, куди подіти запаску після установлення ГБО, то поділіться авторським методом. Напишіть нам, і ми доповнимо цей матеріал. Ні цвяха, ні жезла, і газ вам в бак!