Чи варто морочитися з фільтрами ГБО?

Фільтри в газобалонній системі слугують для захисту редуктора-випарника і газових форсунок від твердих частинок. Заміна газових фільтрів на авто проводиться регламентно через кожні 10 тис. км пробігу.
Сміття утворюється всередині балона або газової магістралі (особливо якщо застосовується мідна магістраль). Це зазвичай продукти окислення металу, адже внутрішня стінка ємності виробниками не фарбується.
Сміття здатне зменшити внутрішній діаметр трубопроводу або накопичуватися в корпусі ре-редуктора-випарника, що впливає на обсяг і стабільність подачі газу. Для захисту випарника використовуються фільтруючі елементи грубої очистки, а сама заміна фільтра в редукторі ГБО найчастіше полягає в зміні картриджа. Однак є моделі з багаторазовим елементом, який ретельно чистять при плановому ТО.
Щоб уберегти форсунки, застосовують фільтри тонкого очищення, вони ж – парової фази. Ми рекомендуємо використовувати моделі з відстійником. Фільтруючі елементи не тільки затримують найдрібніші фракції продуктів окислення, що проскакують через редуктор, а й рятують від бензольних смол, які якраз і залишаються у відстійнику. Заміна газового фільтра з відстійником проводиться з періодичністю 10 тис. км пробігу.
Для двигуна смолиста субстанція не становить небезпеки, тому що згоряє в циліндрах, не залишаючи слідів і коксу. А от на роботоздатність форсунок вплинути може. Якщо сервіс ГБО і заміна фільтра робляться несвоєчасно, то з'являється ризик некоректної роботи штоків форсунок, на яких накопичується липкий наліт.
У запущених випадках відновити узгодженість роботи форсунок можна після очищення на спеціальному стенді. На розбірних моделях може знадобитися заміна ремкомплекту і калібрування.
Фільтри рідкої та парової фаз змінюються зазвичай одночасно. Насамперед слід перекрити подачу газу на балоні. Навіть якщо у вас стоїть мультиклапан європейського стандарту, який перекриває газ при виключенні запалення, вентиль слід закрутити, щоб була можливість витратити пропан-бутан, який залишився у трубопроводі та шлангах.
Традиційно спочатку здійснюється заміна фільтра ГБО парової фази. При встановленні нового слід звернути увагу на стрілку на корпусі, яка вказує напрямок ходу газу.
Якщо використовуються багаторазові хомути з м'якого металу, то краще замінити їх новими. Сталеві моделі типу norma можна використовувати повторно, якщо немає слідів значної корозії.
Наступний етап – заміна фільтра газового редуктора, який розташований на корпусі агрегату. Характерний звук при ослабленні затягування вказує на вихід залишків газу. Тривале шипіння говорить про несправність клапану на балоні.
Якщо змінний фільтруючий елемент значно забруднений, а в корпусі багато сміття, то це привід робити ТО частіше. Наприклад, не рідкісні випадки, коли заміна фільтра ГБО здійснюється через кожні 8 тис. км пробігу.
Ущільнювальні кільця рекомендується міняти хоча б через раз, але краще не економити на витратних матеріалах і робити заміну при кожному ТО. Деякі моделі редукторів-випарників мають фільтруючі картриджі багаторазового використання. Статистики, який варіант кращий, немає. Однак, якщо заміна фільтра в газовому редукторі або очищення штатного картриджа проводяться вчасно, то, за нашими спостереженнями, різниці немає.