Налаштування ГБО «Ловато» 2 покоління
Друге покоління систем автогазу призначене для встановлення на автомобілі з карбюраторним двигуном. Частка їх серед нових машин сьогодні мізерно мала, але досі карбюраторні авто ще перебувають в експлуатації в Україні. На зміну їм прийшли більш сучасні моделі з інжекторним двигуном і розподіленим уприскуванням палива.
Для переобладнання на газ автомобілів з інжекторною системою подачі палива спеціально розроблено системи автогазу 4 покоління. Але, за умови невеликого доопрацювання базового комплекту ГБО 2 шляхом додавання газового ЕБУ та емуляторів форсунок і лямбда зонда, таку систему можна встановити і на авто з інжектором.
Природно, що алгоритм налаштування ГБО 2 на машинах з карбюратором і інжектором буде різним.
Регулювання ГБО «Ловато» 2 покоління на авто з карбюратором
Налаштування будь-яких систем автогазу, незалежно від бренду, виконується при працюючому на газу двигуні. Тому його потрібно попередньо прогріти на бензині до робочої температури (95° С). Налаштування ГБО 2 виконується механічним шляхом за допомогою регулювальних гвинтів і зводиться до регулювання газового редуктора «Ловато» 1 і 2 покоління, а точніше - тиску газу на виході з нього і в каналі холостого ходу, і коригування кількості газу, що проходить через камери дозатора.
Щоб налаштувати ГБО 2 польського бренду Lovato на карбюраторному автомобілі, потрібно дотримуватися такого порядку дій:
- закрутити регулювальні гвинти на редукторі та дозаторі до упору, а потім викрутити:
- гвинт чутливості редуктора - на 2-3 оберти;
- гвинт жадібності 1-ї камери дозатора - повністю, а 2-ї (у двокамерному регістрі) - на 1 оберт;
- запустити мотор на газу і почати регулювання ГБО 2 покоління «Ловато», повільно вкручуючи гвинт чутливості. Мета - знайти таке положення цього гвинта, за якого оберти почнуть падати на збідненій суміші. Тут важливо не переплутати, оскільки оберти можуть зменшуватися і на збагаченій суміші. І якщо під час закручування число обертів спочатку збільшується, а потім падає, то потрібно продовжувати закручувати гвинт, щоб знайти максимум обертів ДВЗ. Це і будуть оберти холостого ходу. Їхнє значення має перебувати в межах 800-850 об/хв. Якщо число обертів вище, слід їх зменшити гвинтом кількості на карбюраторі;
- підняти оберти ДВЗ акселератором до 3000 на хвилину і продовжити налаштування ГБО 2 покоління «Ловато» на карбюраторі за допомогою гвинта жадібності 1-ї камери дозатора. Вкручуючи цей регулятор, потрібно знайти таке положення, за якого подальше затягування гвинта призводитиме до падіння обертів, а відкручування - до зростання. Перевірити налаштування перегазуванням. Якщо під час повторного набору обертів спостерігатимуться провали, викрутити гвинт жадібності 1-ї камери на 1/8 обороту, а гвинтом чутливості відрегулювати холостий хід;
- знову перевірити налаштування перегазуванням і, якщо мотор працюватиме рівно, встановити гвинт жадібності 2-ї камери приблизно в те саме положення, що й 1-ї;
- перевірити правильність налаштування в русі під різними навантаженнями.
Регулювання газового обладнання Lovato 2 покоління на інжекторі
Перед початком налаштування системи автогазу 2 покоління, встановленої на інжекторний автомобіль, регулятори мають бути встановлені в таке положення:
- гвинти дозатора і чутливості редуктора потрібно викрутити на 2-3 оберти;
- гвинт холостого ходу (х/х) - вкрутити до упору.
Налаштування ГБО «Ловато» 2 покоління проводиться в такій послідовності:
- запускається двигун, а його обороти встановлюються акселератором на рівні 3000-3500 на хвилину. Гвинт дозатора встановлюється в таке положення, за якого оберти будуть максимальними, а потім вкручується на пів обороту;
- акселератор відпускається і робиться перегазовка - якщо двигун починає захлинатися, гвинт дозатора потрібно викрутити на 1/8 обороту. Перегазовка повторюється, поки ДВЗ не почне набирати оберти без затримки і провалів;
- налаштовується тиск газу на виході з редуктора, для чого повільно закручується гвинт чутливості редуктора, поки оберти ДВЗ не почнуть падати. Від цього моменту потрібно трохи (на 1/8 обороту) викрутити цей регулювальний гвинт;
- перевіряється правильність налаштування чутливості за емулятором лямбда-зонда. Якщо світлодіод на ньому горить червоним кольором, регулювання газового редуктора Lovato - правильне. В іншому разі виконується стабілізація оборотів ДВЗ гвинтом х/х;
- проводиться налаштування в ходу - якщо в русі потужність двигуна виявиться недостатньою, трохи відпускають гвинт дозатора.
Налаштування ГБО Ловато 4 покоління
Для регулювання редуктора і ГБО «Ловато» 4 покоління необхідно встановити на ноутбук програму налаштування (вона доступна на офіційному сайті компанії Lovato) і під'єднати його до газового блоку управління. Після запуску програми, необхідно:
- відкрити розділ «Конфігурація» і перевірити правильність параметрів автомобіля і газової системи;
- увійти в розділ «Самоналаштування» - у ньому, вгорі, є індикатор тиску газу. Він має бути в межах 1,2-1,4 бар. Якщо тиск газу більший або менший за ці параметри, потрібно його підкоригувати гвинтом на редукторі;
- запустити програму самоналаштування - вона визначить точний час уприскування газу на холостому ходу;
- після завершення автоналаштування перевірити час уприскування газу і бензину, перемикаючи подачу палива з одного виду на інший кнопкою в програмі. Час уприскування газу має бути приблизно рівним бензиновому, зазвичай він більший на 1-2 мс. Якщо газовий час занадто відрізняється від бензинового, потрібно відрегулювати його шляхом зміни тиску газу або діаметра отворів у жиклерах форсунок;
- після зміни діаметра отворів у жиклерах або тиску на виході газу з редуктора, необхідно повторити автоналаштування;
- виконується конфігурація паливних карт у русі. На цьому етапі регулювання ГБО «Ловато» краще проводити удвох. Один виконавець керуватиме автомобілем, підтримуючи потрібні оберти впродовж усього налаштування, а другий - зчитувати і виправляти коефіцієнти корекції, під'єднавшись до ODB через адаптер або Bluetooth.
Карта вважається добре налаштованою, якщо цифри в сусідніх її комірках не відрізняються сильно одна від одної.
Налаштування ГБО 2 «Ловато» або обладнання 4 покоління правильно буде довірити професіоналам. Ви можете замовити цю послугу в одному з автосервісів мережі «Час Газу». Наші майстри атестовані виробником і мають великий досвід встановлення та обслуговування обладнання цього бренду. Ми виконаємо налаштування автогазового обладнання, його технічне обслуговування і ремонт газового редуктора «Ловато» 2 і 4 покоління (за необхідності) швидко, якісно, недорого і з наданням гарантії.