«Шістка» – найпопулярніший седан пострадянського простору. Страшно говорити, але двигун моделі має 45-річну історію! Цей самий мотор ставився на інші моделі марки. З невеликими змінами 4-циліндровий агрегат, у створенні якого брали участь ще італійські інженери, – і до цього дня у строю.
Правда, сьогодні навряд чи можна зустріти екземпляр, який не пережив хоча б одну «капіталку»: за сучасними мірками, ресурс у мотора невеликий. Найголовніше правило – не забувати регулювати теплові зазори клапанів. Процедуру слід проводити через кожні 15–20 тис. км пробігу.
За кількістю газифікації цей мотор, мабуть, назавжди залишиться одним з лідерів. При переході на пропан-бутан насамперед ураховується система подачі палива: для карбюраторних двигунів застосовують технологію «газового карбюратора». Йдеться про установки 2-го покоління. Одним з недоліків такої системи можна назвати «ручне» налаштування для подачі пропан-бутану, що провокує водіїв регулювати дозування самостійно.
Справа в тому, що пропан не детонує, тому здогадатися про проблеми із сумішшю за характером роботи двигуна буває важко. Навіть нормальна, на перший погляд, тяга – не показник правильних регулювань. Щоб газ на ВАЗ 2106 не став причиною передчасного капітального ремонту мотора, звертайтеся за налаштуванням на ті станції, де є газоаналізатор. Інакше правильне сумішоутворення на автомобілях без зворотного зв'язку не налаштувати.
Пам'ятайте, що заміну повітряного фільтра рекомендується поєднувати з обслуговуванням газової системи, у такому випадку після налаштування система працюватиме стабільно.
Ну, і ще один нюанс-рекомендація: машина на газі 2-го покоління працюватиме краще, якщо при зміні сезонів робити уточнююче регулювання на СТО. Причина – «зимова» і «літня» суміші пропан-бутану дещо відрізняються, а оскільки система не передбачає наявності електроніки, то коригувати подачу потрібно вручну. Власникам інжекторних «шісток» у цьому відношенні пощастило більше – навіть найбюджетніша сучасна установка ГБО на ВАЗ 2106, ціна якої вища, ніж у систем 2-го покоління, не вимагає участі водія. Переплата повністю себе виправдовує за рахунок відсутності клопоту і необхідності періодично регулювати впорскування.
До комплекту обладнання «газового інжектора» обов'язково входить електронний блок управління (ЕБУ), який і бере на себе всі обов'язки щодо дозування і корекції часу впорскування. Тут головне – спочатку правильно налаштувати систему: настроювач створює паливну карту для різних режимів роботи двигуна, щоб ЕБУ реалізовував потрібну стратегію відповідно до принципу ведучий-ведений. Таким чином, газовий блок управління, що керує паливними режимами, повідомляє про залишок пропану в балоні та відключається за несправності. З такою установкою під капотом навіть водій-початківець відчуває себе впевнено.