073 105 99 09
Модель оснащують двома витривалими «четвірками» - 1.6 л (102-115 к. с.) І 2.0 л (135 к. с.). У першому випадку це двигун 1999 року з 16-клапанною головкою блоку циліндрів (ГБЦ), а в другому - перевірена конструкція на основі движка 1993 р. Ресурс - вище середнього, втім, як витрата бензину і мастила. Так що пропан тут доречний. Мотори використовують у всій модельній лінійці Рено, тому вони добре знайомі нашим мотористам.
Без фірмових особливостей тут не обійшлося: 2-х літрові агрегати схильні до перегріву, прогару поршнів та клапанів; ще одна слабкість - фазорегулятор; у меншого "брата" підвищені вимоги до якості палива і термінів заміни ременя ГРМ. Загальна проблема обох конструкцій ДВС - плаваючі обороти.
Невибагливі мотори і штатна система бензинового вприскування не передбачають особливих хитрувань в комплектації ГБО. Цілком можливо обійтися базовим комплектом, а далі поліпшувати за бажанням автовласника.
Двигуни ніби створені під пропан, не дарма французи випускають газифіковані версії з конвеєру. До швидкодії газових форсунок також високих вимог немає. До слова, вони і бензинові тут не найшвидші. Але з огляду на слабкі місця, про які йшлося на початку, є сенс підстрахуватися варіатором випередження кута запалювання (КВЗ), який виключає ризик прогару клапанів.
У базову комплектацію установки пристрій не входить, але ми рекомендуємо його ставити додатково, коли встановлюємо газ на Рено Дастер.
Через фізичних властивостей пропан згорає повільніше бензину - щільність газоповітряної суміші нижче. Тому полум'я поширюється повільніше. В результаті при відкритті випускного клапана порція палива в циліндрі не встигає повністю згоріти, і процес завершується на випуску.
А так як пропан-бутан не детонує, то датчик детонації мовчить, і система запалювання працює в штатному режимі. Хоча в цілому температура в нормі тарілки клапанів, їх тонкі кромки в цей момент піддаються підвищеним тепловим навантаженням.
Варіатор отримує імпульси від датчика коленвалу і транслює їх на бортовий комп'ютер (БК) в зміненому вигляді. Система запалювання тут же коригує іскроутворення під більш раннім кутом: спалахуючи раніше, порція палива встигає повністю згоріти до моменту випуску. Тобто, це принцип дії будь-якого октан-коректора, тільки тут пристрій включається, коли Дастер на газу.
Природно, ККД мотору підвищується - водій відчуває ефект навіть з відгуків на акселератор. Те ж саме підтверджують графіки в інтерфейсі діагностичної програми. А витрата палива зменшується, тому що менше пропану вилітає в трубу разом з відпрацьованими газами. Але головний ефект - знімається термонагрузка з клапанних тарілок.
У випадках установки комплектів ГБО з просунутими прошивками, застосовувати КВЗ не потрібно - програма включає в себе утиліту для корекції запалювання. Тут навіть додаткове налаштування в русі не буде потрібно. В інших випадках після монтажу газову установку регулюють в ході ходових випробувань, щоб отримати більш точну паливну карту