Якщо не брати до уваги дизель, модель оснащують двома спорідненими «четвірками» на 2,0 і 2,5 л. Другий агрегат - похідне від першого, тільки зі збільшеним ходом поршнів та укороченими шатунами. Шток також застосовується інший.
Ці зміни погано позначилися на витривалості - ресурс у мотора більшого обсягу нижче, адже навантаження на поршневу групу зросли через кутові навантаження. Зате інженери домоглися хороших показників «на низах», за що власники «іксів» і цінують цю модель.
У «двушки» можливий інший темперамент, коли її ставлять на інші моделі концерну Ніссан-Рено. Однак і цей мотор не любить високі обороти, про що сигналізує великою витратою мастила та зниженням ресурсу при спробах зробити з нього спортсмена. Ці особливості враховують при експлуатації авто на пропані.
Особливих вимог до характеристик елементів ГБО у моделі немає: форсунки підбирають з асортименту середньошвидкісних; запас потужності редуктора-випарника не потрібен. Але, як і всі японські ДВС - а двигуни виробляють в Японії, - агрегати чутливі до точності вприскування. Тому крім точних регулювань апаратури в комплектацію рекомендується включати варіатор випередження кута запалювання (КВЗ).
Варіатор отримує імпульси з датчика положення коленвалу, інтерпретує їх і транслює на бортовий комп'ютер авто (БК) змінені свідчення.
Система запалювання тут же спрацьовує раніше - кут змінюється в ранню сторону. В результаті газ на Nissan X Trail встигає віддати всю енергію поршням, а не догорати на випуску, коли випускні клапани вже відкрилися. Згадаймо, що порція пропан-бутану горить довше, ніж бензин.
У цій схемі варіатор виконує функції октан-коректора. Власне, це ще одна його назва. Але найцінніше вплив пристрою - КВЗ виключає теплове навантаження на клапани.
Полум'я на випуску діє руйнівно на кромки клапанних тарілок - з часом вони стоншуються, тому що не розраховані на подібні випробування вогнем. Причому температура в камері згоряння штатна, просто в тілі клапана в опущеному стані розподіл тепла відбувається нерівномірно.
Коректор запалювання не буде потрібно, якщо газові «мізки» включають програму корекції. Але так як налаштування запалювання в кожному авто унікальні, то універсальні програми газового вприскування їх не містять. А ось персоніфікований софт, який постачають виробники преміального ГБО, бере на себе функції УОЗ. Після монтажу подібного обладнання газ на Ніссан Ікс Трейл не потребує додаткових регулюваннях. Характеристики автомобіля на пропан не поступаються бензиновим.