У моделі в арсеналі виключно перевірені агрегати. Йдеться про «четвірки» об'ємом 2,0 і 2,4 літра і V-подібну 3-літрову «шістку». Дехто вважає, що ці двигуни підходять для пропан-бутану краще від інших. Зі свого боку, підтверджуємо, що газ на Mitsubishi Outlander дійсно працює відмінно, незалежно від агрегату під капотом, але за умови правильної комплектації газобалонного устаткування і коректних налаштувань упорскування газу.
Що стосується обох 4-циліндрових моторів, то, по суті, це один і той самий агрегат.
Робочий об'єм 2,4-літрового двигуна збільшили за рахунок діаметра циліндрів, тому устаткування ГБО на Mitsubishi Outlander із цими моторами має практично однакову комплектацію. Крім японців ці самі «четвірки» ставляться на моделі KIA-Hyundai, Chrysler, Dodge і Jeep, які брали участь у їх створенні. А отже, і з їх газифікацією проблем також не виникає.
Із важливих нюансів згадаємо відсутність гідрокомпенсаторів. Регулювати теплові зазори клапанів пропонується через кожні 90 тис. км пробігу. Якщо їздити на пропан-бутані, то регулювання слід проводити частіше – через кожні 40–45 тис. км пробігу.
Ще відзначимо чутливість двигуна до якості свічок запалювання: вібрації на холостих часто вказують на те, що не підходять свічки. Щоб газ на Міцубісі Аутлендер працював нормально, перед налаштуванням упорскування газу рекомендуємо ставити новий комплект свічок. А якщо машина з великим пробігом, то добре було б також перевірити котушки запалювання (їх наконечники).
Для газифікації моделі рекомендуємо застосовувати обладнання 4-го покоління. Ця технологія повністю повторює алгоритми бензинового розподіленого впорскування: до комплекту газобалонної системи входять чотири газові форсунки – по одній для кожного циліндра. Тому Mitsubishi Outlander із ГБО 4 їде на газі не гірше, ніж на бензині.
Устаткування 2-го покоління, по суті, перетворює автомобіль на карбюраторний. Крім того, страждає точність упорскування, адже налаштовуються такі системи вручну. Некоректна паливна суміш убиває навіть найбільш витривалі мотори, до яких належать ці японські агрегати. Якщо хочете, щоб газ на Міцубісі Аутлендер скоротив витрати на заправку, економити на поколінні ГБО не слід.
Сучасні газобалонні системи керуються електронним блоком управління (ЕБУ).
Блок стежить за температурою охолоджувальної рідини, залишком пропан-бутану в балоні та активує газовий режим. Крім того, програма газового впорскування, яка прошита в ЕБУ ГБО на Міцубісі Аутлендер, чітко слідує бензиновим налаштуванням. Тут реалізується принцип ведучий-ведений, де головну роль відіграє штатний бортовий комп'ютер автомобіля (БК).
Деякі програми газового впорскування здатні коригувати суміш у режимі реального часу. Однак більшість універсальних програм налаштовуються після монтажу. На першому етапі ЕБУ «знімає» показники БК у різних режимах експлуатації. Потім на підставі отриманих даних настроювач створює фіксовану паливну карту.
Установлення ГБО на Міцубісі Аутлендер вважається завершеним, коли діагностика не виявляє помилок сумішоутворення і БК не видає «чеки».
Подальші клопоти автовласника стосуються лише своєчасного заправлення і відвідування планового ТО. Міжсервісний пробіг становить 10 000 км. Якщо машина експлуатується у важких умовах, тоді є сенс заїжджати на ТО частіше, адже для ГБО основними сервісними операціями в перші 100 тис. км пробігу є заміна газових фільтрів і виявлення можливих витоків.
Запуск і прогрівання мотора відбуваються на бензині. Коли температура охолоджувальної рідини досягне 40°С, ЕБУ активує газовий паливний режим. Участь водія тут не потрібна. Бензиновий режим включається у двох ситуаціях: коли закінчився газ у балоні або оберти двигуна перевищили позначку 4500 об/хв.
За необхідності можна активувати газовий режим вручну. Устаткування ГБО на Міцубісі Аутлендер комплектується кнопкою управління режимами, яка встановлюється в салоні. Для аварійних ситуацій існує опція ручного управління, і зловживати нею не варто, тому що при холодному пуску на газі редуктор-випарник зазнає підвищеного навантаження. Обмежень щодо ручного перемикання в бензиновий режим немає. Додаткові запитання щодо газифікації автомобілів ставте нашим консультантам.