044 333 91 95
«Спортейджі» третього і четвертого покоління отримали більш різноманітну лінійку бензинових моторів. Це переважно еволюція вже відомих нам двигунів компанії Mitsubishi. І газ на Кіа Спортейдж працює не гірше, ніж на японських моторах. Однак удосконалення вже настільки глибокі, що про корейські агрегати правильніше говорити як про окремий варіант двигуна.
При виборі відповідного ГБО на Kia Sportage слід ураховувати не тільки тип упорскування, а й наявність допоміжних систем.
Наприклад, 1,6-літрові «четвірки» Gamma є представниками безпосереднього впорскування (GDI), а в четвертому поколінні агрегат отримав ще й турбіну. Природно, устаткування ГБО на Кіа Спортейдж із таким мотором має комплектуватися спеціальною програмою впорскування. Детальніше щодо комплектації газобалонної системи, яка підходить для ДВЗ із прямим упорскуванням, дізнавайтесь у нашого консультанта.
Двигуни Theta II об'ємом 2,0 літра мають систему зміни фаз газорозподілу на впуску і на випуску (D-CVVT). Хоча впорскування палива тут традиційне – розподілене. При газифікації важливо, щоб двигун Kia Sportage із ГБО не розгубив тих переваг, які дає ця технологія. А при експлуатації 2,4-літрової «четвірки» не можна забувати про відсутність у цього двигуна гідрокомпенсаторів. А отже, регулювати теплові зазори клапанів потрібно не через кожні 95 тис. км пробігу, як указує виробник, а частіше.
Мотори з технологією безпосереднього впорскування відрізняються від традиційного інжектора насамперед розташуванням форсунок. На GDI вони знаходяться не в колекторі, а в голівці блоку циліндрів (ГБЦ). Від високої температури форсунки рятує бензин, який циркулює. Однак у газовому режимі подача бензину зазвичай припиняється. Як тут бути?
Справа в тому, що на автомобілях із прямим упорскуванням реалізується паралельне впорскування газу і бензину. Електронний блок управління (ЕБУ) ГБО на Кіа Спортейдж містить не універсальну програму впорскування газу, а спеціальну персональну прошивку, – паралельно з газом програма додає бензин, щоб охолодити бензинову форсунку і забезпечити наповнення циліндрів. Водій навіть не помічає такі моменти, адже все відбувається автоматично.
Співвідношення газ/бензин у загальних витратах палива становить приблизно 75/25%.
Тобто в нормальному режимі експлуатації, а це діапазон до 4500 об/хв, машина споживає чверть бензину. Цього достатньо, щоб бензинова форсунка не перегрівалась і не вийшла з ладу. Основний обсяг палива – це пропан-бутан, який і економить гроші автовласника.
Через складність цього алгоритму застосовувати ГБО на Кіа Спортейдж з універсальними прошивками не можна. А ось спеціальна комплектація газобалонної системи MRC справляється з паралельним упорскуванням вище від всіляких похвал. З іншими комплектаціями газова система працюватиме некоректно, і в кінцевому підсумку автовласник стикнеться з необхідністю ремонту або заміни штатних форсунок, адже експлуатувати газифікований автомобіль без бензину не вийде.
Запуск і прогрівання двигуна відбуваються на бензині. Коли охолоджувальна рідина нагріється до 40°C, електроніка активує газовий режим. Якщо газ закінчився або оберти двигуна перевищили позначку 4500 об/хв, розумне устаткування ГБО на Kia Sportage одразу активує бензиновий режим. Завдання автовласника – вчасно заправляти газову систему, і підтримувати залишок бензину в баку для забезпечення режиму прогрівання.
Однак, якщо в бензиновій системі виникла несправність, водій може переключитися на газ вручну – кнопкою управління паливними режимами, яка розташовується в салоні. Функція примусового запуску на газі має аварійний характер, тому зловживати ручним режимом не рекомендується. Решту запитань щодо експлуатації автомобіля на пропан-бутані адресуйте нашим консультантам.