В арсеналі моделі – тільки «четвірки»: на 1,4 та 1,6 л. По суті, це один і той самий двигун, у якому обсяг камери згоряння варіюється за рахунок колінчастого валу і ходу поршнів. Тому устаткування ГБО на КІА Ріо комплектується ідентичними газовими форсунками і редуктором-випарником – саме ці агрегати впливають на впорскування газу.
Двигуни вважаються вдалими, недарма випускаються його модифікації з прямим упорскуванням (GDI) і турбіною для деяких компактних моделей групи (KIA входить до Hyundai Motor Group). Газифікація агрегатів з «наворотами» проводиться за особливою схемою. А от газове устаткування на КІА Ріо, як і подальша експлуатація автомобілів на пропані, особливих труднощів не передбачає.
Єдине, про що не можна забувати автовласникові авто з газом, – вчасно регулювати теплові зазори клапанів, тому що тут немає гідрокомпенсаторів. Періодичність процедури при їзді на бензині – 95 тис. км. Газ на KIA Rio зобов'язує проводити регулювання частіше. Докладніше про сервіс обладнання дізнавайтесь у наших консультантів.
Як уже говорилося, мотори моделі оснащуються традиційним інжектором і не вимагають топових комплектацій газобалонного обладнання. Можна використовувати електронний блок управління (ЕБУ) з універсальною програмою газового впорскування.
Великий плюс цього газобалонного обладнання – здатність поєднуватися з апаратурою сторонніх виробників. Тобто устаткування ГБО на KIA Rio може комплектуватися будь-якими газовими форсунками або редуктором-випарником – на вибір автовласника, аби тільки ці агрегати відповідали характеристикам мотору. У випадку, наприклад, з електронікою Lovato, BRC, Landi Renzo, Prins, використання апаратури сторонніх виробників є неможливим. Детальніше про системи читайте у відповідному розділі нашого сайту або дізнавайтесь у консультанта.
Для цього ЕБУ має зняти заводські налаштування впорскування в різних режимах експлуатації. Подальша взаємодія бортового комп'ютера і газового контролера відбувається за принципом ведучий-ведений, і газова програма повністю повторює бензинові алгоритми, тільки з коефіцієнтом корекції. Якщо газ на КІА Ріо не провокує «чеки», то, паливна карта на пропан-бутані, коректність якої перевіряється при діагностиці, працює нормально, і машина готова до експлуатації.
Запуск двигуна відбувається на бензині. Для повноцінного перетворення скрапленого пропан-бутану в пару потрібно, щоб температура охолоджувальної рідини (ОР) досягла 40°C. Однак водієві стежити за цим не доведеться – ЕБУ сам моніторить показники, і як тільки умови відповідатимуть налаштуванням, електроніка вмить включить газовий режим.
Зворотний перехід на бензин здійснюється також автоматично і завдяки попереднім налаштуванням ГБО на КІА Ріо. Відбувається це у випадках, коли закінчився газ або оберти двигуна перевищили позначку 4500 об/хв. Опція ручного управління паливними режимами використовується, коли машина не заводиться на бензині через несправність штатної паливної системи. Однак зловживати холодним пуском на газі вкрай не рекомендується. Детальніше про нюанси експлуатації автомобіля на пропан-бутані розповість наш консультант.