Модель оснащується економічними «четвірками» на 1,4 і 1,6 л, проте газ на Кіа Ріо встановлюють досить часто. Справа в тому, що навіть найсучасніший ДВЗ продовжує споживати бензин, ціна якого зростає помітно швидше, ніж розвивається інженерна думка. Детальніше про витрати газу та окупність газобалонного обладнання ми скажемо трохи нижче.
Тип агрегату та особливості його конструкції впливають на комплектацію газової установки безпосередньо. З нюансів цих корейських двигунів виокремимо відсутність гідрокомпенсаторів. За бензинової експлуатації теплові зазори клапанів регулюються через кожні 90–95 тис. км пробігу – це традиційний інтервал для корейського виробника. Якщо Кіа Ріо на газу, тоді регулювання робляться частіше.
Ще мотори останніх років випуску оснащуються системою зміни фаз газорозподілу (CVVT), яка забезпечує хорошу віддачу двигуна в широкому діапазоні обертів. Тут краще не застосовувати базові комплектації газобалонних систем із повільними форсунками типу Valtek. Якщо газова установка на Кіа Ріо, а точніше – електронний блок управління ГБО (ЕБУ), здатне коригувати суміш у режимі реального часу, то ніяких складнощів із коректністю газоповітряної паливної суміші не виникає. Звичайно, йдеться про обладнання 4-го покоління. Більш рання технологія не забезпечує потрібну точність.
З ЕБУ MRC Systems OBD машина їде на пропан-бутані не гірше, ніж на бензині, – перевірено. Тут реалізується принцип головний-ведений, де роль першого виконує блок управління двигуна (ЕБУ), а ГБО на Кіа Ріо слухняно змінює час впорскування і коригує обсяг пропан-бутану, який подається. Зазначимо, що участь водія в роботі газобалонного обладнання 4-го покоління не потрібна – електроніка сама керує паливними режимами і справляється краще за людину.
Запуск і прогрівання мотора проходять на бензині. Необхідно, щоб температура двигуна досягла хоча б 40°C. В іншому випадку перетворення пропан-бутану із зрідженого в пароподібний стан протікатиме некоректно. Справа в тому, що редуктор підігрівається охолоджувальною рідиною, яка циркулює в системі. Газ на Kia Rio можна включити і «на холодну» – ця функція присутня штатно, але належить до розряду аварійних.
Однак потрібно розуміти, що при регулярних холодних пусках на пропан-бутані скорочується ресурс редуктора-випарника. У нормальних умовах агрегат здатний прослужити 100, в окремих випадках і 150 тис. км пробігу. Строк експлуатації з підвищеними навантаженнями передбачити складно.
Одним словом, щоб установка ГБО на Кіа Ріо передбачений виробником ресурс, рекомендуємо довіритись електроніці, яка сама перемкне машину на газ. Вона ж стежить за залишком пропан-бутану в балоні та за обертами двигуна. Як тільки стрілка тахометра наблизиться до «червоної зони» тахометра, блок управління одразу ж активує бензиновий режим. Тобто немає ніяких провалів тяги та інших «сюрпризів» – мотор працює рівно і впевнено, просто замість газу в циліндри подається бензин. Як тільки оберти знизяться, ЕБУ миттєво включить газ на Kia Rio.
Витрати газового пального перевищують бензиновий показник на 15–20%. Це пов'язано з відмінністю властивостей пропан-бутану і бензину. Спроби «придушити» споживання газу тягнуть за собою порушення складу паливо-повітряної суміші. Нагадаємо, відхилення від стехіометрії позначається на характері згоряння кожної порції палива. Догоряння на випуску ставить під удар клапани. Однак, з огляду на дворазову різницю в ціні газу і бензину, установка ГБО на Kia Rio – вигідне рішення. Окупність настає в районі 10 тис. км пробігу.
Більшість агрегатів газобалонного комплекту слугує не менше 100 тис. км пробігу. Є моделі газових форсунок і редукторів-випарників, ресурс яких сягає 150-тисячного рубежу. Тобто за весь строк служби обладнання окупиться кілька разів, за умови, звичайно, правильного підбору комплектації системи і коректного її налаштування. Яке ГБО є найкращим на Кіа Ріо з конкретним мотором, підкаже наш консультант.