Вперше головним ньюсмейкером паризького автосалону цього року всі світові видання визнають компанію KIA Motors. Корейці зважилися на сміливий крок, представивши на суд світової автомобільної громадськості серійний автомобіль сегмента, в якому «рулять» гранди автоіндустрії. Уже в 2019 році відгомони цієї «маленької французької революції» в кузові shooting brake докотяться і до України.
Це сегмент, в якому сьогодні грають Mercedes, BMW і Porsche. До слова, думки саме про Panamera приходять в голову при побіжному погляді на корму спортивного універсала від «корейців». Естетика вражає. Дизайнерам європейського відділення КІА на чолі з Маестро Пітером Шрайером вдалося створити справжній emotion car.
У дизайні все чудово, незважаючи на вже озвучені асоціації. Відразу звертають на себе увагу відсутність «безрамкових» дверей і корпоративний «ніс тигра» решітки радіатора, що вказують на те, що перед нами не люкс-клас. Впевнені, що і за багатством оздоблення салону ProCeed поступиться грандам. Наскільки сильно - можна переконатися тільки після того, як вдасться прокотитися на конкретному екземплярі. Однак цінник напевно зробить цю машину прекрасною. Вартість універсалу для України поки не оголошена.
Сьогодні найяскравішим представником цього кузовного класу вважаються Mercedes-Benz CLS Shooting Brake і Porsche's Panamera Sport Turismo. Чи означає це, що KIA підібралася до грандів? Звичайно, ні, тому що перед публікою постане «народний» shooting brake, а не витвір мистецтва. На це вказують технічні характеристики KIA і деякі інші нюанси.
Машина трохи довше універсалу (4605 мм), але через спортивний профіль обсяг багажника у «ПроСид» трохи менше. Ширина і колісна база зберігаються стандартними - 1800 і 2650 мм відповідно. Спортивність передбачає зменшену висоту, знову ж таки в порівнянні з спортвагон - 1422 мм
Під капотом опиниться один з трьох двигунів: два бензинових - 3-циліндровий на 1 л (120 л. С.) І «четвірка» на 1,4 л (140 л. С.); і дизель на 1,6 л. Ймовірно, для нашого ринку ніяких винятків не буде, а це означає, що ми отримаємо найсучасніші двигуни в моторномій лінійці корейців.
Бензинові агрегати оснащені прямим вприскуванням і турбіною - в такому поєднанні в Україні моделі КІА раніше не поставлялися. Любителів їздити на газу цей факт може засмутити, тому що ГБО для безпосередніх двигунів коштує помітно дорожче. Крім того, від установників газу потрібна висока кваліфікація.
Особливість газифікації безпосередніх двигунів пов'язані з розташуванням бензинових форсунок - не в колекторі, а безпосередньо в камері згорання. Критична температура здатна розплавити форсунки, проте циркулює через них бензин знімає зайву теплове навантаження.
Щоб газифікувати такий мотор, потрібні спеціальні прошивки керуючого блоку ГБО (ЕБК). Завдання програми - періодично включати бензиновий режим, щоб прокачати через форсунки рідке паливо рівно в тій кількості, якого вистачає для охолодження. Завдання не проста, але здійсненне, що неодноразово доведено фахівцями СТО «Час газу». Де поставити газ в Києві на двигуни з прямим вприскуванням ми вже знаємо.