Бензинові двигуни моделі, на відміну від дизельного агрегату, мають приголомшливу надійність. Особливо радують своїх автовласників автомобілі з мотором Pentastar V6, яким оснащуються кілька крайслерівських моделей. Однак богатирський апетит і ціни на бензин в Україні змушують автомобілістів шукати варіанти для економії. Тому Jeep Grand Cherokee 3.6 із ГБО на наших теренах – не рідкість.
Із нюансів, які є важливими для газифікації, виокремимо наявність гідрокомпенсаторів і чутливу електроніку.
Обидві особливості ми вважаємо позитивними. Гідрокомпенсатори звільняють від необхідності регулювати теплові зазори клапанів. Виходить, власники, які перевели Jeep Grand Cherokee 3.6 на газ, перебувають у дещо привілейованому становищі. Адже на авто без гідрокомпенсаторів регулювати клапани при газовій експлуатації доводиться частіше, ніж на бензині.
А що стосується чутливої електроніки, то check engine бортового комп'ютера (БК) допомагають звернути увагу на несправність на самому ранньому етапі, коли проблемний вузол ще не накоїв лиха. А якщо check з'являється після монтажу ГБО на Jeep Grand Cherokee 3.6, тоді є можливість оперативно відрегулювати газову систему.
Також на автомобілях третього покоління (WK2) ранніх років випуску спостерігаються проблеми з каталізатором.
Причина – неякісний бензин. Підвисання клапанів через відкладення нагару на напрямних теж пов'язане з експлуатацією на бензині низької якості. Газ на Jeep Grand Cherokee 3.6 зводить ці нюанси до мінімуму, адже пропан-бутан згоряє помітно чистіше від будь-якого високооктанового бензину. Та й октанове число в нафтового газу становить 105–108 одиниць, залежно від пропорції пропану і бутану в суміші. Так що газифікація «Джипа» не тільки економить гроші на заправці, а й позитивно впливає на ресурс ДВЗ.
Двигун Pentastar V6 оснащується традиційним розподіленим упорскуванням палива. З технологій двигуна згадаємо систему зміни висоти підйому клапанів (VVL). Тобто тут можна застосовувати як преміальні комплекти, так і ГБО середнього цінового сегменту. Одним словом, чим ширші можливості налаштувань, тим краще працює газ на Джипі Гранд Черокі 3,6.
Природно, тут застосовується ГБО 4-го покоління, де за коректність роботи відповідає електроніка.
Електронний блок управління газобалонної системи (ЕБУ) зазвичай містить універсальні прошивки. Такі програми газового впорскування слід додатково налаштовувати під конкретний двигун. Щоб Jeep Grand Cherokee 3.6 із ГБО їхав на пропан-бутані не гірше, ніж на бензині, ЕБУ дають час зчитати заводські налаштування для різних режимів експлуатації.
Після цього створюється окрема паливна карта під газ, яка повністю повторює бензинові параметри впорскування, і потім майстром вноситься коригувальний коефіцієнт. Як тільки ГБО Jeep Grand Cherokee 3.6 активує газовий паливний режим, реалізується сценарій, який прописаний в газовій паливній карті. При поверненні на бензин керування впорскуванням палива бере на себе БК. Таким чином, на автомобілі працюють дві автономні паливні системи.
Крім налаштувань програми важливим також є «залізо». Встановлення ГБО на Jeep Grand Cherokee комплектується високошвидкісними газовими форсунками, редуктором-випарником, трубопроводами високого та низького тиску, балоном із мультиклапаном і монтажними витратними матеріалами.
Найбільш відповідальними і навантаженими агрегатами газової системи є форсунки і редуктор.
До комплекту ГБО на Джипі Гранд Черокі 3,6 входять шість газових форсунок – по одній для кожного циліндра. При виборі відповідних варіантів звертають увагу на потужність і швидкість спрацьовування (відкриття/закриття). Перший показник повинен відповідати потужності мотора, а другий – характеристикам штатних бензинових форсунок.
Також важливою є сумісність форсунки і ЕБУ ГБО Джипа Гранд Черокі 3,6. Електронні блоки деяких брендів конфліктують із компонентами системи сторонніх виробників. У таких випадках ставиться комплект «з однієї коробки». Перевага монобрендових комплектацій полягає в ідеальній узгодженості роботи всіх елементів системи, а недолік – у неможливості застосувати, наприклад, газові форсунки іншого виробника.
За бажанням автовласника встановлення ГБО на Jeep Grand Cherokee 3.6 комплектується компонентами різних виробників. Наприклад, блоки MRC Systems добре взаємодіють із форсунками і редукторами інших брендів. Детальніше про такі комплектації дізнавайтесь у наших консультантів.
Що стосується характеристик редукторів-випарників, то тут важливим є один показник – потужність.
Якщо продуктивність редуктора низька, то експлуатація Jeep Grand Cherokee 3.6 на газі не принесе ні економії, ні задоволення. Більше того, ми рекомендуємо ставити редуктор із 20-процентним запасом потужності. На витрати палива цей підхід не впливає, зате агрегат буде захищений від граничних механічних навантажень. А отже, ресурс редуктора-випарника збільшиться.
Перший «холодний» запуск проводиться на бензині. Виняток – несправності з форсунками або бензонасосом. В аварійних ситуаціях встановлення газу на Jeep Grand Cherokee 3.6 спроможне виручити автовласника: водій може включити газовий режим кнопкою управління, яка розташовується в салоні авто. У штатній ситуації ЕБУ активує газовий режим без участі водія, коли двигун прогріється до 40°C.
Повернення в бензиновий режим відбувається у двох випадках – якщо закінчився пропан-бутан у балоні або оберти двигуна перевищили позначку 4500 об/хв. Також водій може включити бензиновий режим примусово – кнопкою. Тут немає ніяких негативних наслідків. У інших випадках установка газу на Джип Гранд Черокі 3,6 ніяк не впливає на експлуатацію автомобіля. Головне – вчасно заправляти балон і проходити ТО. Детальніше про заводську гарантію на обладнання дізнавайтесь у наших консультантів.