Модель розміняла кілька поколінь, що вказує на виняткові експлуатаційні якості автомобілів. Не остання заслуга в цьому силових агрегатів, родовід яких тісно пов'язаний із двигунами «Міцубісі». Тому встановлення ГБО на Hyundai Sonata з атмосферним двигуном мало відрізняється від газифікації японських моторів. Є цілий ряд комплектацій газобалонного обладнання, які проявили себе на цих ДВЗ якнайкраще. Детальніше про вартість і характеристики цих комплектів можна дізнатись у нашого консультанта.
Те саме стосується системи безпосереднього впорскування, яка застосовується на деяких корейських моторах, – вона також має японське коріння, на що вказує відповідна абревіатура. Однак налаштування двигуна мають відмінності, тому і програма газового впорскування інша. З огляду на той факт, що для їзди на газі на безпосередніх двигунах необхідні персоніфіковані налаштування, тут потрібні персональні прошивки електронного блоку управління газовою апаратурою (ЕБУ).
Почнемо з того, що ці двигуни йдуть без гідрокомпенсаторів. Періодичність регулювання становить 90 тис. км пробігу – так указує виробник. До слова, на газі регулювати теплові зазори рекомендується частіше. Крім того, бензинові форсунки та заслінка на цьому агрегаті схильні до забруднень, що впливає на його роботу. Тому перед установленням газобалонної апаратури слід переконатись у справності даних вузлів. Заодно потрібно перевірити придатність свічок запалювання та ВВ-проводів.
Як уже згадувалося, ГБО на Сонату 2.4 gdi комплектується спеціальною програмою газового впорскування. Справа в тому, що у ДВЗ із прямим впорскуванням бензинові форсунки розташовані безпосередньо в голівці блоку циліндрів (ГБЦ), де на них впливає висока температура в камері згоряння. У звичайних умовах форсунки б згоріли, проте бензин, що циркулює, знімає температурне навантаження.
Щоб штатні форсунки не постраждали при газовій експлуатації, подача бензину при включенні ГБО на Hyundai Sonata 2.4 gdi не припиняється. Програма налаштована так, щоб бензин циркулював навіть при їзді на пропан-бутані, тільки обсяг палива, що прокачується, урізається до мінімальних показників – бензину подається рівно стільки, скільки необхідно для охолодження форсунок. Решта потреби в паливі компенсується пропан-бутаном. Частка газу зазвичай – не менше 80%. Зі збільшенням обертів двигуна бензинова складова в загальних витратах збільшується.
Запуск і прогрівання мотора відбуваються на бензині. Цей самий алгоритм діє і при газифікації машин із традиційним інжектором. Коли температура охолоджувальної рідини (ОР) сягає 40°C, контролер (ЕБУ) включає газовий режим. Однак якщо у звичайних агрегатах з розподіленим впорскуванням подача бензину повністю перекривається, то тут реалізується спільне або почергове впорскування. Тобто один раз на кілька циклів ЕБУ активує бензиновий режим, щоб пропустити через бензинові форсунки порцію палива.
З ростом обертів двигуна кількість подаваного бензину збільшується, що природно, адже і вплив температури стає агресивнішим. Поблизу червоної зони тахометра частка бензину може становити до 90%. Саме через складність алгоритму бензин/газ устаткування ГБО на Hyundai Sonata 2.4 комплектується спеціальною програмою впорскування, яку прошито в блоці Stag 400dpi.
Про властивості даного контролера можна говорити довго, тому ми зазначимо найголовніші плюси для автовласника – можливість поєднання з елементами газової апаратури сторонніх виробників, автоадаптація OBD і точність дозування. Детальніше про переваги «газомозку» розповість наш консультант. Альтернативою подібних систем може бути технологія «рідкого впорскування газу» (LPI). Однак ціна такого обладнання є помітно вищою, а отже, строк окупності газифікації збільшиться. Чи варто ставити ГБО на Сонату 5-6-го покоління, кожен автовласник вирішує для себе сам.
Що стосується переведення на пропан-бутан звичайних «атмосферних» моторів з інжекторною системою подачі палива, то тут можна обійтись обладнанням середнього цінового сегмента. Окупається таке устаткування вже через 10–12 тис. км пробігу. Газовий калькулятор допоможе обрахувати цей пробіг точніше. Персоніфікація на традиційному інжекторі не потрібна, а отже, вартість такого ГБО на Hyundai Sonata буде нижчою.