044 333 91 95
У наших широтах серед «Матриксів», крім 1,5-літрових дизельних агрегатів, зустрічаються машини з бензиновими «четвірками» – на 1,6 і 1,8 л. Остання найчастіше поєднується з автоматичною коробкою. Устаткування ГБО на Hyundai Matrix встановлюється досить часто, тому що обидва двигуни хоч і призначалися для компактних моделей марки, але належать до перших поколінь корейських 4-цилінрових моторів. Тому до економічних їх віднести не можна: вважається, що 8 та 11 л на 100 км пробігу в міському режимі, відповідно, для кожного мотора – це забагато.
Недоліки теж присутні. По-перше, зазначимо дизельні вібрації, які вважаються «фамільною» рисою. До слова, газ на Hyundai Matrix зробить роботу мотора м'якішою. Крім того, пропан-бутан згоряє чисто, а отже, в циліндрах також збережеться чистота. По-друге – більший мотор не має гідрокомпенсаторів, а отже, через кожні 45 тис. км пробігу доведеться регулювати теплові зазори клапанів. У 1,6-літрового двигуна «гідрики» є, і регулювання тут не потрібне.
Отже, ДВЗ Alpha II йдуть із традиційним інжектором, і дорогі комплектації газобалонної апаратури тут не обов'язкові. Система KME Nevo вважається золотою серединою між ціною та якістю. Не рекомендуємо сюди ставити обладнання ранніх поколінь. Для інжекторів призначені комплекти 4-го покоління, які управляються електронним блоком (ЕБУ). Впорскування пропан-бутану з таким оснащенням виходить більш точним. Якщо правильно налаштувати програму, то ГБО на Хюндай Матрикс не стане причиною клопоту для автовласника і заощадить чимало грошей.
Ресурс основних і найдорожчих агрегатів газового устаткування становить не менше 100 тис. км пробігу. Тобто до моменту планового ремонту редуктора-випарника або заміни газових форсунок інвестиції в газобалонну апаратуру неодноразово окупляться. А при акуратній їзді та регулярному сервісі устаткування під газ на Хюндай Матрикс здатне прослужити навіть 150 тис. км. Періодичність ТО становить традиційні для автомобілів 10 тис. км пробігу. Основні сервісні операції при плановому огляді – заміна газових фільтрів і перевірка системи на герметичність. Детальніше про обслуговування устаткування дізнавайтеся в наших центрах.
Запуск і цикл прогрівання мотору проходять штатно – на бензині. Прогрівання є необхідним, щоб охолоджувальна рідина (ОР) змогла забезпечити хоча б мінімальне підігрівання редуктора-випарника. Справа в тому, що «на холодну» перехід пропану із зрідженого стану в пароподібний відбувається некоректно. Крім того, сам редуктор у такій ситуації піддається підвищеним механічним навантаженням.
Зазначимо, що функція холодного пуску на газі є – вона виручає при несправності штатної паливної системи або коли в баку немає бензину. Для цього у водія є кнопка управління паливними режимами, яка розміщується в салоні. Однак, щоб устаткування ГБО на Хюндай Матрикс не потребувало передчасного ремонту, рекомендуємо не зловживати цією можливістю і довіритись електроніці: коли температура ОР сягне 40°C, ЕБУ переключить машину на газ.
Газовий режим поширюється на весь діапазон обертів двигуна – від холостих до 4000 об/хв. Коли стрілка тахометра долає верхній рубіж, ЕБУ включає бензиновий режим.
Щоб електроніка чітко слідувала заданим алгоритмам, ГБО на Hyundai Matrix доналаштовують після монтажу. Уточнюючі налаштування включають у себе створення паливної карти з часом впорскування і перевірку всіх алгоритмів при діагностиці. Важливо усунути можливість некоректного впорскування, яке негативно позначається на функціонуванні ДВЗ. Саме тому не рекомендуємо встановлювати і налаштовувати газове обладнання самостійно або в несертифікованих установлювальних центрах. У відповідному розділі нашого сайту можна ознайомитись із сертифікатами і дозволами державного зразка.