Американський культовий позашляховик неможливий без відповідного силового агрегату під капотом. А підвищений паливний апетит автомобіля автовласникові легко компенсує встановлення ГБО на Hummer H3. Головне – підібрати відповідну комплектацію газобалонного обладнання і дотриматися всіх правил монтажу та налаштування апаратури.
«Бебіхаммер» оснащується або 5-циліндровим «малюком», або нижньовальним монструозним 5,3-літровим V8. Обидва двигуни застосовуються на інших моделях GM, тому їх нюанси прекрасно знайомі нашим фахівцям: газ на Хаммер Х3 доводиться часто встановлювати.
З особливостей 3,5-літрового мотору виокремимо слабке місце – сідла клапанів. Це означає, що агрегат є вкрай чутливим до сумішоутворення і запалювання. Тобто після монтажу та уточнюючих налаштувань коректність упорскування слід обов'язково перевіряти за допомогою діагностики, а програма газового впорскування повинна мати широкий спектр можливих налаштувань.
З огляду на чутливість двигуна щодо точності впорскування, рекомендуємо не експериментувати з устаткуванням 2-го покоління. «Газовий карбюратор» і ручне регулювання не забезпечують необхідну точність подачі палива. ГБО на Хаммер Х3 має бути 4-го покоління, не нижче, тому що в сучасних комплектах за коректність подачі палива відповідає електроніка – електронний блок управління (ЕБУ).
Для персоніфікації програми виконують уточнююче настроювання: на першому етапі ЕБУ в режимі реальної експлуатації збирає інформацію про впорскування бензину з бортового комп'ютера (БК). Таким чином, «газовий мозок» прив'язується до бензинових налаштувань, які передбачені виробником. Чим ретельніше пройдено цей етап, тим точніше працюватиме газ на Hummer H3.
Потім на підставі отриманих даних вибудовується паливна карта газового впорскування – вона повторює бензиновий алгоритм, тільки з коефіцієнтом корекції, який ураховує різницю між бензином і пропан-бутаном. На заключному етапі отримані налаштування перевіряються у процесі діагностики. Відсутність «чекінів» або відхилень у складі суміші означає, що автомобіль готовий до повноцінної експлуатації.
Йдеться про редуктор-випарник і газові форсунки. До слова, стагівські контроллери чудово поєднуються з елементами газового устаткування інших виробників. Однак зверніть увагу, що редуктор повинен задовольняти потужності мотора з 20-процентним запасом. Це усуне підвищене навантаження на агрегат. У газових форсунок крім продуктивності є ще один важливий показник – швидкість спрацьовування клапана (штока). Цей показник скорострільності не повинен поступатися бензиновим аналогам.
Якщо дотримуватися цих рекомендацій, то газифікація автомобіля не позначиться ні на тязі мотора, ні на його ресурсі. Запитання про варіанти комплектації газобалонного обладнання ставте нашим консультантам.