Модель оснащується тойотівськими моторами, які тепер виробляються на спільному китайсько-японському підприємстві. Отже, зі встановленням ГБО на Джилі МК проблем не виникає.
Вибір двигуна серії 5А не випадковий, адже в базі машини знаходиться платформа «Яріс». Разом з усіма перевагами японського агрегату – високим ресурсом і невибагливістю – двигун успадкував і деякі нюанси. В першу чергу це витрата палива: колись 8-8,5 л на 100 км (за даними автовиробника, звичайно, менше) вважалися нормою для компактного півторалітрового ДВЗ. Сьогодні це багато, тому більшість автовласників ставлять ГБО на Geely MK.
Після 2011 року з конвеєра сходили машини з прошивками стандарту ЄВРО 4, крім того, тут застосовується інжекторна система упорскування, тому ми рекомендуємо ставити тільки 4-е покоління газу. У разі встановлення ГБО 2 покоління виникнуть проблеми з «чеками» і каталізатором, який і без того вважається вразливим вузлом автомобіля.
На щастя, є комплекти ГБО на Geely MK, 4 покоління, середнього цінового сегменту, а значить, встановлення окупиться максимум через 10 тис. км пробігу. За допомогою газового калькулятора можна точніше підрахувати цей показник. Газобалонні установки 4-го покоління комплектуються електронікою – електронним блоком управління (ЕБУ), який помітно спрощує експлуатацію газифікованого авто.
Запуск і прогрів двигуна відбуваються на бензині. При цьому можна починати рух, як і при звичайному використанні. Коли температура охолоджуючої рідини (ОР) досягне робочих параметрів (як правило, 40°C), «газовий мозок» відключить подачу бензину і відкриє газовий клапан.
Тобто сучасне ГБО на Джилі МК в участі водія не потребує – управління режимами відбувається автоматично. Паливний режим можна вибрати примусово, вручну кнопкою управління паливними режимами, і завестися на пропан-бутані – така функція передбачена штатно.
Однак подібні ситуації відносять до категорії аварійних, коли трапляються несправності з бензиновими форсунками або бензонасосом. Застосовувати «холодний пуск» на газі на постійній основі не можна через підвищення зносу редукторвипарника.
Щоб установка ГБО на Geely MK не вимагала передчасного ремонту, рекомендуємо довіритися електроніці. Повернення в бензиновий режим також відбувається автоматично – у випадках, коли закінчився газ або оберти двигуна перевищили позначку 4500 об/хв.
Справа в тому, що на дуже високих обертах газові форсунки не встигають пропускати великий обсяг пропан-бутану. Адже газ подається в пароподібному агрегатному стані. Коли оберти знижуються, установка ГБО на Джилі МК знову вступає в дію.
Виходить, функція водія зводиться лише до своєчасної заправки газового балону. Завдяки можливості встановити виносний заправний пристрій (ВЗП) практично в будь-якому зручному для автовласника місці, процес заповнення ємності не викликає ускладнень.
Ще одна функція водія – вчасно проходити ТО газобалонної установки. Міжсервісний інтервал становить традиційні 10 тис. км пробігу.
До 100-тисячного рубежу крім заміни газових фільтрів і перевірки з'єднань на витік інші сервісні операції не потрібні. До цього моменту встановлення ГБО на Geely MK заощадить в кілька разів більше, ніж було вкладено. Подальший ремонт залежить від комплектації газобалонної установки. Детальніше про комплекти розповість наш консультант.