Більшість автомобілів Ford Fusion прийшли в нашу країну з 1,4-літровим мотором сімейства Duratec (до 2004 року – Zetec). Той самий двигун стояв на «Фієста» до 2012 року випуску. Власне, на базі цього хетчбеку і створено модель.
Витрати палива тут – 8,5 л на 100 км у змішаному циклі. У Києві може бути і більше. Відіграють роль більша вага автомобіля і гірша аеродинаміка, тому поставити газ на Форд Фьюжн – абсолютно правильне рішення. У «Форда» компактний кузов, але просторий салон. А ще тут «позашляховий» кліренс! Не відмовлятися ж від зручного автомобіля, коли є прекрасна альтернатива бензину. Тим більше що пропан-бутан сприймається «Дюратеком» нормально, а сам мотор не вимагає дорогих рішень щодо газифікації.
«Четвірка» під капотом моделі оснащується традиційним інжектором, тому тут стануть доречними системи 4-го покоління, які повністю відповідають 4-циліндровим двигунам. Більш рання технологія (ГБО 2) не підійде, тому ця система призначена для карбюратора. Встановлення такого газобалонного обладнання на інжекторні мотори заборонено з метою безпеки.
З інших особливостей виокремимо відсутність гідрокомпенсаторів, що вже не рідкість на сучасних агрегатах. Отже, важливо не забувати вчасно регулювати теплові зазори клапанів, як на газі, так і на бензині, і тоді ГБО на Форд Фьюжн заощадить у 10 разів більше коштів, ніж доведеться вкласти в газифікацію. Навіть купити обладнання у кредит чи розстрочку вигідніше, ніж продовжувати їздити на бензині.
Перед газифікацією рекомендуємо переконатись у справності ВВ-проводів і свічок запалювання. Справа в тому, що прошита в електронному блоці управління (ЕБУ) програма впорскування газу дотримується бензинових алгоритмів. Тут працює принцип ведучий-ведений, де головним є бортовий комп'ютер (БК) із заводським налаштуванням. До речі, свічки – проблемне місце цього мотора. Їх ресурс на агрегатах на 1,4 л виробляється швидше, і якщо є підстави сумніватися в їх 100-відсотковій здатності працювати, краще поставити новий комплект свічок, а потім уже налаштовувати газ. Устаткування ГБО на Ford Fusion готове до експлуатації тільки після перевірки отриманих налаштувань при діагностиці.
Робота газобалонної системи в деякі моменти залежить від комплектації, а точніше – від типу ЕБУ. До загальних принципів належать:
Холодний пуск автоматично проводиться у штатному режимі. Справа в тому, що для якісного переходу скрапленого пропан-бутану в пароподібний стан редуктор-випарник повинен бути підігрітий. Саме для цього його з'єднують із системою охолодження авто. Якщо примусово включати газовий режим «на холодну» (таку можливість передбачено для аварійних ситуацій), то редуктор піддається підвищеним навантаженням, що, безумовно, впливає на ресурс агрегату. Щоб ГБО на Форд Фьюжн слугувало довго і без клопоту, рекомендуємо без особливої потреби не включати газ на непрогрітому моторі. Краще покластися на електроніку, яка контролює і температуру охолоджуючої рідини (ОР), і час упорскування газу, і залишок пропану в балоні.
Окремо торкнемося автоматичного переходу з газу на бензин при підвищених обертах двигуна. Тут залежно від типу ЕБУ реалізується «довприск» бензину, коли мотор розкручується понад 4500 об./хв. Наприклад, електронний блок KME Nevo здатний це зробити. Крім того, у цієї електроніки є зразкова сумісність з елементами ГБО сторонніх виробників, а отже, з'являється більше варіантів щодо застосування газових форсунок і редуктора-випарника. Детальніше про комплектації дізнавайтесь у нашого консультанта.