безпосередньо залежить від типу двигуна. З початком випуску п'ятого покоління машини оснащуються або 3,5-літровою «шісткою» знаменитої серії Cologne («Кельн»), або 4-циліндровою «четвіркою» серії EcoBoost («Екобуст»). Після рестайлінгу (у 2015 році) до цієї моторної лінійки додався ще один «безпосередній» мотор – V6 на 3,5 л з турбіною. І хоча всі двигуни порівняно зі своїми однокласниками вважаються економічними, але в абсолютному вираженні та при нинішніх цінах на бензин виходить чимало – 12–16 л на 100 км при спокійній їзді.
Шестициліндровий «атмосферник» Cologne належить до легендарних агрегатів: ресурс двигунів легко досягає півмільйонного пробігу (на газі – часто більше!). Шкода, що в шостому поколінні моделі цього ДВЗ, швидше за все, уже не буде. Єдиним нюансом мотора вважається вкрай висока вимогливість до коректності паливної суміші й точності впорскування. Щодо іншого – мрія мандрівника. Якби не витрати палива (а в Україні – і ціна на бензин), то кращого й шукати не варто.
На цей мотор не можна ставити базові комплектації газобалонного обладнання: електронний блок управління (ЕБУ) повинен мати просунуті прошивки, щоб настроювач зміг створити ідеальну паливну карту. Ловатівські «мізки» на цьому двигуні проявляють себе з найкращого боку.
Зауважимо, що ЕБУ Lovato поєднується виключно зі «своїми» газовими форсунками і редуктором-випарником – така особливість італійського бренду. Однак у даному випадку монобрендовий набір (з однієї коробки) ГБО на Форд Експлорер 5 повністю себе виправдовує, тому що комплектується високошвидкісними форсунками 2KP та 260-кіловатним редуктором Lovato RGJ UHP. Сам контролер здатний коригувати склад паливної суміші у процесі їзди, що дуже цінно, тому що ДВЗ Cologne вкрай чутливий до цього показника.
Збіднена суміш або детонація пов’язані зазвичай із неякісним паливом або некоректним запалюванням, тут же приводять до руйнування перегородок між кільцями поршнів у цьому моторі. Це єдина його «болячка», від якої не застрахований жоден автовласник, який користується послугами бензинових АЗС.
становлення ГБО на Форд Експлорер знімає проблему раз і назавжди:
Великий плюс полягає в тому, що газова система працює автоматично: електроніка сама керує паливними режимами, коригує суміш, стежить за параметрами двигуна і залишком пропан-бутану в балоні. Алгоритм експлуатації газифікованого автомобіля такий: машина заводиться на бензині, а газ включається, коли температура охолоджувальної рідини (ОР) сягне 40°C.
Так само, на ходу, здійснюється повернення в бензиновий режим. Це відбувається, якщо оберти двигуна перевищують позначку в 4500 об/хв або в балоні закінчується газ. Запуск на газі можливий – для цього водієві слід включити газовий режим вручну кнопкою управління паливними режимами. Однак зловживати цією функцією не можна, тому що підігрівання редуктора гарантує повноцінне перетворення пропан-бутану із зрідженого стану в пар, а систематичне недогрівання збільшує навантаження на агрегат.
Екобусти, як відомо, теж вимогливі до складу паливної суміші. Крім того, для самої технології прямого впорскування потрібні особливі алгоритми управління: відключати подачу бензину тут не можна, тому реалізується сукупне (поперемінне) впорскування пропан-бутану та бензину, що оберігає бензинові форсунки від перегрівання.
Управляє процесом уже не універсальна програма, а персоналізований софт, який передвстановлюється виробником ЕБУ. В іншому випадку автовласника чекають неприємності, які пов'язані з конфліктом керуючої газової електроніки з бортовими системами, та інші більш істотні проблеми з двигуном і бензиновими форсунками. Детальніше про ГБО на Ford Explorer дізнавайтеся в наших консультантів.