073 105 99 09
Модель оснащують передовим двигуном VTi з багатоточковим вприскуванням на 4 форсунки - спільна розробка з баварцями. Такі ж ДВС ставлять на автомобілі Пежо і Міні Купер. З інженерної точки зору перешкоди для перекладу машини на пропан відсутні. Однак велика кількість електронних систем в управлінні змушують налаштувальників Gaz-time попітніти. Майстри без досвіду регулювання подібних систем не залучаються.
Головна фішка - змінна висота підйому клапанів. В основі алгоритму - електродвигун, керований бортовим комп'ютером (БК): за сигналом БК електромоторчик змінює плече коромисла, що впливає на клапан. Міра дає широку моментную полку і непогану економічність. Але через нагару від нашого бензину клапани підвисають. Після встановлення ГБО на Сітроен С4 подібна проблема зникає. Пропан згорає чисто.
Другий нюанс - після кожного втручання в двигун - заміна прокладки, мастилоз’ємних ковпачків або ланцюга ГРМ, що має обмежений ресурс, - потрібно оновити налаштування в БК. Це можливо лише в умовах СТО. Ще ми рекомендуємо ігнорувати розпорядження виробника по частоті заміни моторного масла: щодня перевіряйте його рівень, а міняйте - кожні 10 тис. пробігу замість 20-ти. Клієнти Gaz-time поєднують процедуру з плановим ТО газобалонного комплекту. Те ж стосується свічок, ставте нові не рідше разу на рік.
Через догорання пропану на випуску тут в першу чергу страждають ковпачки. Згодом починається масляний жор з усіма наслідками, що випливають проблемами. Тому, раз вирішили ставити газ на Сітроен С4, включайте в комплект варіатор випередження кута запалювання (УОЗ). В обов'язкову комплектацію він не входить. Пристрій допоможе відкоригувати іскроутворення, щоб до моменту відкриття клапанів порція пропану встигала згоріти.
Крім того, краще використовувати газові «мізки» - електронний блок керування (ЕБК) - з просунутим софтом, що потім позитивно позначиться на точності налаштувань. Для неквапливої їзди підуть і звичайні форсунки, які входять в базовий комплект. Але для динамічної експлуатації вибирають форсунки із середньою і вищою продуктивністю. Любителям пошустріть важливо дотримати запас потужності плюс 20%. Тобто газофорсункі на 150 «коней» стануть впору.
Конструкція двигуна така, що регулювання виробляють виключно вручну. Автокалібровка покаже суцільну красу в інтерфейсі ЕБК, але коректної роботи системи не буде. Покладаються не тільки на досвід регулювальника, а й на діагностичний софт: після монтажу машину відчувають в русі - тільки так можливо відтворити реальну навантаження. Крок за кроком вибудовується газова паливна карта, тому процес не швидкий. Зате потім не виникне питань в повсякденній експлуатації.