В арсеналі моделі – тільки «четвірки». Найпоширенішим є 1,6-літровий агрегат, який практично не відрізняється від ДВЗ на 1,4 та 1,8 л. Силові агрегати автомобілів – найближчі родичі опелівських моторів. Тому, наприклад, газ на Лачетті 1,6 установлюється по тій самій схемі, що і на «Астру», «Меріву» або будь-який інший «Опель».
З недоліків двигунів виокремимо схильність до нагароутворення, через що страждають клапани і система рециркуляції відпрацьованих газів (EGR). Однак початкова причина «коксу» – низька якість палива. Ризик нарватися на «лівий» бензин в Україні поки що зберігається. З пропан-бутаном таких проблем немає – газ неможливо розбавити, а використовувати тут будь-які присадки, які збільшують октанове число (ОЧ), сенсу немає, адже ОЧ пропан-бутану дорівнює 100. Тому, встановлюючи ГБО на Шевроле Лачетті 1,6, автовласник не тільки зменшує витрати на заправку, а й збільшує безремонтний пробіг ДВЗ.
Тобто вже після першої заміни масла устаткування почне приносити дивіденди, це якщо говорити про ГБО на Лачетті 1,6, ціна якого перебуває в середньому ціновому діапазоні. Ресурс газової апаратури при нормальній експлуатації спокійно перевищує 100-тисячний рубіж. Наприклад, редуктор-випарник і газові форсунки в комплекті Lovato Smart здатні відходити і 150 тис. км.
Мотори моделі не належать до числа «крутих», тому ставити преміальні комплекти економічного сенсу немає. У всякому разі, витрати газу на Лачетті 1,6 із преміальною апаратурою така сама, як і з ловатівським комплектом (докладніше про це буде нижче). Головне – правильно налаштувати систему, і подальше втручання в роботу газобалонного устаткування не потрібне.
Налаштування ГБО на Лачетті 1,6 проводяться відразу після монтажу. Спочатку електронному блоку управління газовим устаткуванням (ЕБУ) дають час зібрати інформацію з бортового комп'ютера. Коли універсальна програма впорскування, що прошита в блоці управління, наповниться даними, можна приступати до уточнювальних регулювань. За часом та обсягом подання пропан-бутану ГБО на Chevrolet Lacetti 1.6 строго повторює заводські бензинові алгоритми. Тільки в газовій паливній карті застосовується коефіцієнт корекції, що враховує різницю між бензином і газовим паливом.
До слова, відмінності між вуглеводнями зумовлюють і різницю у споживанні палива: при коректній роботі газобалонної системи на Лачетті 1,6 витрати газу будуть на 15–20% вищими, ніж бензину. Однак дворазова різниця в ціні якраз і дає економію, яка на 100-тисячному пробігу виливається приблизно в 4000 євро! Непогана надбавка до сімейного бюджету, правда? А як ідуть справи з якістю їзди? Розповімо про це докладніше.
Тут і далі йдеться про системи з розподіленим упорскуванням пропан-бутану, тому що від покоління ГБО на Лачетті 1,6 витрати газу залежать безпосередньо. Технологія 4-го покоління передбачає більш точну подачу палива, утворення паливної суміші протікатиме коректно і безболісно для ДВЗ. «Газовий карбюратор», як іще називають систему другого покоління, навпаки, не дає такої точності впорскування, тому тут годі розраховувати на нормальні витрати і бензинові відгуки на педаль акселератора.
Отже, запуск і прогрівання мотора відбуваються у штатному режимі – на бензині. Коли температура ОР досягне 40°C, ЕБУ ГБО Лачетті 1,6 автоматично активує газовий режим – подача бензину припиниться і в циліндри надійде пропан-бутан. Електроніка строго стежить за дозуванням і своєчасною подачею газу на форсунки. Завдяки точності різниця між їздою на бензині і пропан-бутані водієм не відчувається. Про зміну паливного режиму можна здогадатися за сигналом індикатора на кнопці керування паливними режимами, яка розташовується в салоні.
Зворотний перехід на бензин відбувається або примусово (натисканням кнопки), або автоматично, коли в балоні немає газу або оберти двигуна перевищують позначку 4500 об/хв. Навіть у бензиновому режимі устаткування ГБО на Chevrolet Lacetti 1.6, а точніше – ЕБУ, продовжує моніторити температуру ОР, залишок газу в балоні, оберти мотора тощо. Як тільки зовнішні умови дозволять перейти на газ, електроніка вмить це зробить прямо під час руху (у випадку з обертами ДВЗ) або після заправки. Участь водія у роботі системи не потрібна. Решту запитань щодо роботи і обслуговування газобалонного обладнання задавайте нашому консультанту.