«П'ятірка» BMW в 39-му кузові ще за конвеєрного життя перейшла в розряд культових авто. Не остання заслуга в цьому витривалих моторів. Але, з огляду на їх «природну» ненажерливість, особливо в міському режимі, перехід машини на пропан виправданий і окупиться вже через 15-20 тис. км пробігу.
Окупність залежить від ступеню бюджетності газового комплекту. Що стосується питання, наскільки коректно баварські двигуни поєднуються з LPG, то відзначимо, що повальна газифікація автопарку Німеччини почалася на 15 років раніше, ніж в Україні. Жоден німець не поставив би газовий комплект, якщо це позначилося б на ресурсі двигуна. Тому скраплений пропан та німецькі ДВС просто створені одне для одного. Правда, за умови правильного підбору комплектації та кваліфікованого монтажу.
Не варто експерементувати з обладнанням ранніх поколінь - головки 6-циліндровим двигуном BMW миттєво «обертається» навіть при незначному перегрів, який трапляється при некоректній роботі на пропан-бутані. Краще поставити бюджетний комплект, але 4-го покоління. Коли автовласник не має наміру сильно вкладатися, ми рекомендуємо Digitronic IQ 3D-6 для V6 в поєднанні з газовими форсунками Baracuda.
На форсунках економити не варто, інакше породистий бізнес-седан перетвориться в Sens.
А для того, щоб газофорси прослужили довше, рекомендується ставити фільтр з відстійником - дрібна деталь заощадить пристойні гроші. Редуктор-випарник підбирають з запасом продуктивності - при бюджетній комплектації підійде KME Silver для 220-сильних моторів. Запасу в 50 «конячок» для М52 цілком достатньо.
Йдеться про монобрендовоий італійський комплект Lovato Smart ExR зі шіидкострільними форсунками Lovato 2EP і редуктором RGJ. Керуюча електроніка тут спочатку заточена під «велветронікі» - кращого для «п'ятірки» не придумаєш. З таким оснащенням водій навіть не помітить переходів з бензину на газ. Ніяких додаткових регулювань та участі автовласника в процесі експлуатації не потрібно. Головне - не пропускати планові ТО.
Що стосується ємності під газ, то тут можна вибирати: балон ТОР або «циліндр» - від 52 до 60 л, який комплектується мультиклапаном євростандарту з подвійним замком. Виносний заправний пристрій (ВЗУ) можна розмістити в лючку бензобака, альтернативні варіанти - врізка в бампер або монтаж на підвісний кронштейн. Детальніше про ціни, варіанти та комплектації ГБО дізнавайтеся у нашого консультанта.