Чергова незвичайна машина з двигуном прямого вприску TFSI
На цей раз Audi A5 2012 р. в. об'ємом 2.0
Встановлено:
Блок керування – Digitronic AEB (Польща)
Редуктор – KME Silver (Польща)
Фільтр тонкого очищення з відстійником – Alex Ultra 360 (Польща)
Балон циліндричний на 50 літрів
Заправний пристрій під бампером
Даремно дехто думає, що спортивний автомобіль і газове паливо – поняття несумісні. Також неправильно припускати, що безпосередні двигуни можна газифікувати. Все можливо, причому без шкоди для ресурсу двигуна.
Модель оснащується моторами: «четвірками» і V6 із прямим упорскуванням. Це третє покоління вагівських двигунів, якими оснащують усі автомобілі концерну. Крім прямої подачі палива тут застосовується турбіна. В останньому поколінні цих ДВЗ разом із безпосереднім є ще й розподілене впорскування. Виробник указує ресурс у 300–350 тис. км пробігу. Однак на практиці виходить менше, тому що автовласники пропускають момент браку масла або несправності масляних форсунок.
ГБО на цю модель має істотні відмінності. Це пов'язано з принципом прямого впорскування: бензинові форсунки розташовані тут у голівці блоку циліндрів (ГБЦ), де діють критичні температури. Позначається близькість камер згоряння. Розплавитися форсункам не дає циркулюючий через них бензин – рідке паливо прокачується через форсунку в циліндри, заодно воно є холодоагентом. Якщо подачу бензину відключити, що зазвичай і відбувається, коли електроніка перемикає машину в газовий режим, то захистити форсунки від температури нічим.
Саме тому електронні блоки управління газобалонної установки (ЕБУ) тут мають спеціальні прошивки, причому персоніфіковані. Нагадаємо, що більшість програм газового впорскування є універсальними, і ставити таке ГБО на Audi A5 можна. Програма для прямого впорскування реалізує алгоритм поперемінної подачі бензину й пропан-бутану і довпорскування основного палива у критичних режимах. А оскільки безпосереднє впорскування в кожної моделі має окремі алгоритми, то і керуюча газова програма для кожної модифікації безпосереднього двигуна своя.
У реальності це виглядає так: після прогрівання мотора електроніка включає газовий режим, але подача бензину не припиняється повністю. Періодично через бензинову форсунку прокачується порція бензину – рівно в тій кількості, якої достатньо, щоб охолодити форсунку. Частка пропан-бутану в загальних витратах у звичайному цивільному режимі експлуатації становить від 75 до 80%. Решта 20–25% припадають на бензин. Отже, якщо ви вирішили поставити газ на Audi A5, то потрібно розуміти, що чистого газового режиму не буде. Більше того, при зростанні оборотів до 4000 ЕБУ перемкне машину в штатний режим.