044 333 91 95
Модель вже багато років з покоління в покоління оснащується вагівськими «четвірками» об'ємом 1,8 або 2 л. Звичайно, є двигуни і побільше, однак на восьми з десяти бензинових машинах під капотом виявиться рядний 4-циліндровий мотор, з турбіною або без, а починаючи з 2011 року ще й з прямим уприскуванням (TFSI). У п'ятому поколінні моделі (з 2015 року) 1,8-літровий агрегат поступився своїм місцем двигуну 1,4 TFSI. Дволітрова версія залишилась, втім, як і трилітрова «шістка».
З «фірмових» хвороб виділяються: засмічення масловіддільника, розтягнення ланцюга приводу газорозподільного механізму (ГРМ), а також закоксованість клапанів і вихрових заслінок в автомобілях з безпосереднім уприскуванням. Встановлення ГБО на Ауді А4 помітно знижує прояв останніх з перерахованих несправностей. Причина очевидна: газове паливо згорає чистіше будь-якого, навіть високооктанового бензину. Домішки, які обов'язково містяться в пропан-бутані, згорають в циліндрах без сліду.
Звичайно, європейські автовласники Audi прекрасно про це знають. Тому перехід автомобіля на газ в Європі, яка залишається основним ринком збуту «четвірок» з Інгольштадту, – звичайна практика. Крім того, газифікація майже вдвічі економить витрати на паливо, адже різниця в ціні вуглеводнів спостерігається і в країнах Євросоюзу, і в Україні. Причому тенденція зберігається не один десяток років, а значить, такий стан речей збережеться до самого закінчення вуглеводневої епохи.
Процеси газифікації традиційного інжектора і моторів з прямим уприскуванням дещо відрізняються. Однак на турбовані інжекторні двигуни ставити відверто бюджетні комплектації газобалонних систем все ж не рекомендується. Комплекти STAG, КМЕ залишаються золотою серединою в співвідношенні ціна-якість: електронний блок управління (ЕБУ) без проблем поєднується з агрегатами інших виробників. Перш за все, мова йде про редуктор-випарник і газові форсунки. Якщо ж встановлювати італійське обладнання, то тут слід витримувати монобрендовість і ставити комплект «в одній коробці».
При газифікації безпосереднього двигуна підхід суворіше: тут можлива установка виключно тих комплектацій, які призначені під конкретну модифікацію двигуна. В іншому випадку газ на Ауді А4 з джерела економії перетвориться в головний біль.
Справа в тому, що подача бензину в газовому режимі у машин з прямим уприскуванням повністю не перекривається. Щоб уберегти бензинові форсунки від перегрівання, через них періодично прокачується порція рідкого палива. Алгоритм поперемінного вприскування для кожного безпосереднього двигуна свій, а значить, і програма управління уприскуванням теж персональна. Подробиці дізнавайтеся у нашого фахівця по установці ГБО.
На традиційному інжекторі реалізується наступний сценарій: запуск і прогрів мотора проходять в штатному режимі на бензині. Коли температура охолоджуючої рідини досягає робочого діапазону, електроніка перемикає машину на газ. Втручання водія тут не потрібно – ЕБУ ГБО на Ауді А4 повністю контролює роботу системи, і водій навіть не помічає зміну паливного режиму.
Якщо обороти двигуна перевищують позначку 4000 об./хв., електроніка включає бензиновий режим. Втім, цей рубіж настроюється і при наявності довприска бензину, газовий режим можна «продовжити» до 4500 об./хв. Решту питань по газифікації Audi задавайте нашому фахівцеві.