073 105 99 09
— це одиниця часу виконання технічних робіт з обслуговування та ремонту. Що цікаво, термін нормо-години можна застосувати не тільки в наземному транспорті, а також у авіації та суднобудівній галузі. Стосовно ж до автомобілів, нормо-години прописані у спеціальних нормативах з проведення сервісних робіт, і для кожного конкретного автомобіля вони індивідуальні. Розраховується це значення на основі тривалих досліджень технічними фахівцями.
Будь-яка робота з обслуговування або ж ремонту автомобіля прописана для кожної марки і моделі в спеціальному каталозі, і має чіткий часовий норматив для виконання. Нормативи визначаються наступним чином: механік певної кваліфікації, використовуючи професійний, сертифікований для даного автомобіля інструмент, виконує роботу, за існуючим регламентом на новому чистому автомобілі. По закінченню роботи стає відомим необхідний час на дану операцію.
«Час Газу» прагне до постійного розвитку, поважає і цінує своїх клієнтів. І мета цього підходу максимально прозоро дати зрозуміти клієнтові за які роботи та скільки він заплатить. У компанії існують нормо-години на такі види робіт:
— діагностика/налаштування ГБО: 700 грн;
— механічні/слюсарні роботи: 450 грн;
— механічні/діагностичні роботи: 600 грн;
— механічні/електричні/діагностичні: 550 грн.
Наведемо кілька прикладів. Renault Fluence 1.6 2015 року зі двигуном K4M і встановленою системою ГБО 4 поколения, приїхав за досить звичайним запитом — необхідна заміна фільтра тонкого очищення газу. Вартість нормо-години в компанії «Час Газу» починається від 450 грн на нескладні операції, включаючи і цю. За регламентом на цю роботу необхідно 20 хвилин, або ж ⅓ нормо-години, отже, підсумкова вартість даної роботи складе 150 грн. Інший приклад, той же автомобіль вимагає досить рідкісної операції — заміна редуктора газу на 4-х циліндровому двигуні. Нормо-годину на дану операцію коштує 600 грн, і процедура займає по регламенту якраз годину, отже, підсумкова вартість даної роботи для клієнта складе 600 грн. Але величезний плюс у тому, що компанія «Час Газу» закладає в разі заміни редуктора в цю суму не тільки вартість безпосередньо заміни, а також вартість діагностики всієї системи ГБО, і наступного налаштування ГБО з урахуванням нового редуктора.
У спробі щось стандартизувати завжди присутній людський фактор, і абсолютно ідентичних фахівців не буває, в результаті на виході ми маємо усереднені дані по тривалості робіт: один майстер вкладеться в півгодини, інший в 45 хвилин, третій взагалі у годину. Для того щоб усереднені дані зробити точними, часто вводиться таймінговий регламент в хвилинах на кожну операцію.
Важливо відзначити, що у компанії «Час Газу» вартість по будь-якій операції за роботу, що має чітко прописану у документі нормо-годину, не збільшується, навіть якщо майстер з якої-небудь причини витратив більше часу на дану роботу. Але якщо в процесі виконання робіт по заміні або ремонту вузлів ГБО, виявилося, що має місце дефект або вийшов з ладу якийсь із компонентів системи, наприклад, якщо присутні дефекти або тріщини газових шлангів, поломка кріплення газового фільтра або редуктора, незадовільний стан хомутів або трійників, то для клієнта вартість операції, яка в цьому випадку була базовою (напр. заміна редуктора), залишиться такою ж, навіть якщо вона займе більше часу, тоді клієнт доплатить лише вартість заміни або ремонту супутньої деталі (хомути, рукави, трійники, кріплення). І що найцікавіше у «Час Газу» навіть на заміну невеликих витратних матеріалів в регламенті теж прописані нормо-години, а відповідно і вартість не тільки за додаткові роботи, але і всю роботу в цілому, для клієнта залишається максимально прозорою і зрозумілою.
Також один з важливих плюсів системи нормо-годин це відсутність прив'язки до кількості майстрів. Розглянемо приклад — демонтаж застарілої системи ГБО з 4 циліндрового двигуна. Операція має регламент у 2 нормо-години, і коштує 1600 грн. Тут можливі два сценарії:
1) Практично всі роботи виконуються одним майстром, що буде довше, але дасть можливість другому майстру займатися іншим авто.
2) Роботи виконуються двома майстрами, завдяки чому витрачається менше часу (але через те, що нормо-години розраховані під роботу одним майстром, сумарний час на роботу над автомобілем навіть двома майстрами не може зменшитися).
Для станції обидва ці сценарії можливі, в той час як для клієнта, якому важливо зберегти кошти, і розуміти за що він платить, у фінансовому сенсі різниці не буде. Він в будь-якому випадку оплачує зрозумілі і прозорі гроші за виконаний демонтаж. У будь-якому випадку досвідчені фахівці мережі «Час Газу» завжди погоджують з клієнтом попередню вартість робіт, і повідомляють завчасно, якщо в процесі виявилося, що необхідні додаткові витрати.
Вартість нормо-години сервіс встановлює самостійно, в той час як кількість нормо-годин для виконання конкретної роботи залишається незмінною. Це відкриває величезний простір недобросовісним сервісам для маніпуляції клієнтом. Сервіс може заявити вартість нормо-години нижче ніж у конкурента, в той час як клієнт може не знати або не відразу зрозуміти, що за більш низькою ціною стоїть збільшення кількості часу для виконання роботи (штучне або ж через відсутність спецінструменту). Ось і виходить, що 1 нормо-година в хорошому якісному сервісі може коштувати як 2, а то і 3 у недобросовісних майстрів. Якщо ви дбаєте про здоров'я вашого автомобіля, віддавайте перевагу тільки якісним сервісам, де дають гарантію на виконані роботи, і досвідчені майстри виконують роботи якісним спеціалізованим інструментом. У сервісі мережі СТО «Час Газу» Ви зустрінете саме такий підхід до роботи.