073 105 99 09
Автомобілі з США у свій час створили певний «бум» на українському ринку авто, зробивши в умовно доступному ціновому сегменті можливість придбати автомобіль більш люксової комплектації. І ось вже останні кілька років компанія «Час Газу» відчуває зростання популярності автомобілів з Південної Кореї в Україні.
Особливість внутрішнього ринку автомобілів у Кореї така, що для Європейських та американських виробників податки на ввезення авто дуже високі, а місцевий ринок на 90% і більше складається з марок Kia, Hyundai, SsangYong. Що у свою чергу створило деякий монополізм.
Найпопулярнішими авто з Кореї вважаються: Hyundai Sonata (YF), Kia Optima, Hyundai Tucson, SsangYong Korando, Kia Sportage, Hyundai Elantra, компактний корейський «С-klasse» — Genesis G70, та неймовірний нафарширований мінівен Kia Carnival.
На відміну від деяких автомобілів із США, у Кореї свої особливості — дуже невисокий відсоток «битків» та «утоплених»; корейці зазвичай сумлінно доглядають за своїм авто, а завдяки ідеальним дорогам цієї країни, автомобілі мають чудовий стан підвіски. Бензин та газ в Кореї високої якості, тому двигун зазнає мінімального впливу зі сторони пального. Досить важливий і фактор ціни, якщо податки на ввезення авто з США та Кореї приблизно однакові, то ціни на авто з Кореї іноді до 40% доступніші. В асортименті можна зустріти як бензинові, так і дизельні авто на простому та надійному гідротрансформаторі. Та чи не найцікавіше, значна частина авто з Кореї має заводське ГБО — це газобалонна система 5 покоління!
— сучасна система живлення двигуна газовим паливом, принципова відмінність якої полягає в тому, що у автомобіля взагалі відсутній бензобак та бензинова система, а газ в циліндри двигуна подається за допомогою газових форсунок саме в рідкій фазі. За допомогою насоса розташованого прямо в газовому балоні, в системі підтримується постійний тиск. Невикористані залишки палива повертаються через зворотну магістраль назад в балон. Конструктивно система дуже проста та надійна. Немає газового редуктора, MAP-сенсора, зміни фази газу, не потрібен додатковий прогрів газу та втручання в систему охолодження автомобіля.
Давайте розглянемо що ж входить складу системи на прикладі системи живлення LPI на Hyundai Grandeur 2013: газовий балон, насос високого тиску у модулі з мультиклапаном та фільтром, електромагнітний клапан з фільтром, магістраль живлення, зворотня магістраль, блок управління двигуном, газовий блок (LPE), паливний регулятор тиску, високошвидкісні газові форсунки, ВЗУ.
При запуску авто сигналом відкриваються соленоїди електроклапанів насосу на регулятора тиску, насос накачує газ з балона у рідкій фазі та створює штатний тиск в системі (+5-7 бар від тиску балона), регулятор тиску за допомогою датчика підтримує штатний тиск в магістралі для запобігання випаровуванню газу; від регулятора тиску газ прямує до форсунок, через які і подається в рідкій фазі у циліндри двигуна, відповідно до таймінгу і алгоритмів газового блока LPE, а невикористані надлишки газу повертаються до балона через зворотню магістраль.
Як особливість конструкції — у модифікації двигуна для LPI зустрічається алюмінієвий впускний колектор, який накопичує тепло від блоку, та допомагає підтримувати газову магістраль прогрітою для більш якісного випаровування газу при впорскуванні. Крім цього ПО у блоці керування двигуном адаптоване з заводу під газ, тому немає необхідності, наприклад, примусово збагачувати суміш при холодному пуску двигуна. Кожен патрубок живлення форсунки має точно визначену заводом довжину, а точка впорскування у головці блока ідеально розрахована під особливості газу — що ще більш позитивно впливає на роботу двигуна.
Як вже зазначалось, на папері система LPI проста та дуже надійна, має багато переваг. Авто стабільно заводиться у морози (через кращу випаровуваність газу). В умовах експлуатації Південної Кореї: відмінні дороги, чудова якість газу, сумлінне обслуговування водіями, — ці авто безвідмовно їздять і 300, і 400, і 500 тис. км без значних проблем. А ось на практиці наших корпоративних клієнтів, як тільки такі авто потрапляють в Україну, якість нашого газу та нерідко економія на обслуговуванні дуже швидко знищують систему LPI.
Поки система доволі нова та працює стабільно, основні витрати це лише заміна фільтрів газу. А ось як нерідко буває у автомобілів з Кореї, наприклад таксі, де пробіг можуть «скрутити», система частіше за все вже на середині свого життєвого циклу, додавши сюди реалії української експлуатації, та не дуже високу якість нашого газу — система швидко виходить з ладу.
Першочергово страждає паливний насос (або ж насосний модуль), що проявляється у втраті потужності, або просто не досяганні двигуном високих обертів при високому навантаженні («педаль у підлогу») через неможливість підтримки насосом тиску та об’єму в магістралі. На значних пробігах або при дуже неякісному газі чи несвоєчасній заміні фільтрів, «вмирають» і надійні оригінальні корейські форсунки, кожна з яких нова коштує від 50$ і вище.
При намаганні знайти СТО в Києві для обслуговування системи LPI, ви знайдете 1-2 станції, спеціалізовані на таких авто, та ще близько 5-8 СТО, які частково можуть братись за такі машини. Нажаль ситуація з такими сервісами в регіонах України ще більш скрутна.
Беручи до уваги значний попит населення, та постійно піднімаючи кваліфікацію своїх майстрів навчаннями і тренінгами, компанія «Час Газу» сміливо вітає у себе клієнтів з системою LPI або ж класичним ГБО 5 покоління.
Підводячи підсумки, можна сказати, що система
або ж LPI — досить вдала та продумана конструкція, і навіть не зважаючи на ціну встановлення та утримання, безумовно матиме в умовах України своїх поціновувачів. А ймовірне підвищення ресурсу служби насоса та розширення інфраструктури обслуговування авто з такою паливною системою, через деякий час можуть підвищити її популярність.